snart höst

Jag längtar så mycket efter hösten att jag kan börja gråta.
I vårt vardagsrum är det typ 17 grader och helt underbart.
Men så fort man kommer ut börjar tortyren.
Satt och plååågades på en altan i går och folk verkar helt oberörda över att dom har en sol som bränner dom på ryggen.
Jag flyttade min stol kanske 4 gånger under kvällen för att hamna i skuggan men min morbror och hans tjej satt på solsidan av bordet och pratade på och skrattade och var alerta.

Märker dom inte? Varför får inte folk panik?
Varför skaffar inte alla värmedyrkare bastu?
Då kan dom ju sätta den på säg 45 grader och sen bara vara där inne hela vinterhalvåret.
ligga och läsa, ha sex, äta en god köttbit och känna svetten som bara forsar längst rygg och skinkor.


Jag längtar efter att få ta på mig fina kläder, inte fula sommarkläder som bara är små slafsiga tygstycken som visar massa hud(hudfärgär nog den fulaste färgnyans som finns, (typ beige-latte-rosa-fräknigt) och gå ut i 12 gradig luft som svalkar men som man inte fryser av och bara sparka på lite löv.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Vad känslig du är, mitt barn! Är ni anträffbara nästa vecka? Ska försöka nå dig på luren.Vi åker till Rättvik i morron och är där nåra dar, sen hem nåra dar sen till stkhlm d. 8-9 aug.Kanske Paloma vill vara med oss en vecka?

2008-07-24 @ 22:29:33
Postat av: kajsa

Jag och Jonas e i berlin, Paloma vill säkert hänga med er. ring!

2008-07-24 @ 22:36:07
Postat av: Sonja

jag får ångest av solen. jag tcker det är perfekt om det är mulet å blåser.

2008-07-25 @ 22:32:29
URL: http://burriburr.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0