Frukt är godis

Det finns många saker som jag hatar, blir irriterad på eller blir provocerad av.

En av dom sakerna är folk som äter frukt. Jag hatar när folk äter frukt!

Dels dom som skiner upp när dom ser en fruktkorg eller fruktskål, går fram och med omsorg först väljer ut en sorts frukt, tex att dom ska ha ett äpple, sen tittar dom på lite olika, känner på dom, tar upp dom, väljer grönt eller rött och sen sköljer av äpplet(här finns det folk som torkar av det med lite hushållspapper, då måste jag titta bort) sen liksom tar dom en jättestor tugga och njuter ända in i kärnhuset, då sitter dom och gnager med små små tuggor med framtänderna.

Fy fan!

Sen finns det dom som äter apelsin, och det är helt klart det värsta i hela världen, dels för att det luktar så äckligt, dels för att det är uppenbart att ingen egentligen vill äta apelsin eftersom det är en vit bomullshinna över hela frukten som smakar skit, det rinner apelsinsaft längst hakan på dom, ner på händerna och man ska lägga skalet(som har 20 minuter att få av) på lite papper som man mödosamt vikt på bordet för att det inte ska ligga skal direkt på bordet. Jag frågar mig, vad spelar det för roll om det ligger apelsinskal direkt på bordet?
Det är liksom en "grej" bland apelsinätare att man ska lägga det på en servett eller liknanade.

Jonas det lilla aset brukar ta en banan efter maten, bananer äter man bara om man är ashungrig och snabbt måste få i sig något för att inte svimma eller få ont i magen.
Man tar inte en banan för att det är gott.
Bananer är barnmat, man  mosar bananer och ger till 6 månader gamla människor.

Det allra allra värsta är folk som äter apelsin på tex tunnelbanan. INGEN människa kan vara så desperat sugen på en apelsin att man måste börja skala och kladda med skiten i kommunala trafiken. Absolut ingen.
Jag kan till och med säga att det är jävligt ovärdigt att äta apelsin bland folk.

Igår hade vi utbildning med jobbet, vi satt kring ett stort konferensbord och lyssnade och pratade och mitt på bordet stod en fruktkorg(så klart). Efter lunchen skulle vi titta på en film(alltså 2 minuter efter att vi ätit).

När jag sitter och tittar på filmen så hör jag Gabriella säga: "Titta Kajsa" och jag vrider på huvudet och ser 5 av mina vuxna kollegor sitta som små apungar och skala och slafsa och sörpla. (dom vet att jag känner så här så jag tror att dom sörplade lite extra)

Blev dom inte mätta av lunchen? Har dom någon sorts c-vitaminbrist som gör att dom bara måste skala en apelsinjävel mitt bland folk?

ÅÅÅÅ det är så ovärdigt. Varför gör man så???
Jag kan inte låta bli att skratta för mig själv när jag tänker på att det på riktigt finns det utryck som lyder "frukt är godis"
Kan det bli mer patetiskt?

Kommentarer
Postat av: Gutegirl

Jag fattar inte heller vitsen med apelsiner, satt precis och tänkte på det innan jag läste ditt inlägg här.

För övrigt så är jag ju fan över trettio,så ikväll ska jag göra garntomtar. Efter att jag spacklat i min hall.

2008-11-21 @ 13:10:30
URL: http://gutegirl.blogspot.com
Postat av: Terry

Jag är nästan exakt sådan. Jag lyser dock inte upp när jag ser ett fruktfat. Men I love apelsiner och min livskvalite höjdes för några år sedan då jag upptäckte att fanskapen blir ännu bättre om man skalar dem (ist för att klyfta med en kniv). Dock skalar jag ej på lokaltrafiken.

Ikväll på fyran: K9-the widowmaker, en U-båtsfilm med Harrison Ford. Tell Jonas.

2008-11-22 @ 10:06:34
URL: http://www.
Postat av: n.

Äckligaste son finns är när ens arbetskamrater kommer tillbaka från lunchen och stinker gammal mandarin.

2008-11-24 @ 13:58:06
URL: http://yummymummy.blogg.se/
Postat av: Marina

ja banan är sånt man tar när man är grymt hungrig, eller är gravid-illamående.

2008-11-27 @ 11:31:12
URL: http://marinaeleni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0