Spyr på överheten

Igår drack vi afternoon tea på villa söderås med ungarna och två av Jonas systrar och deras snubbar och ungar och så donna Carleone(deras lilla mor).

Det ligger ute på "ön" som dom som bor där ofta kallar den (tex Soff-i-propp och Elisabeth Tarras Wahlberg) eller Lidingö som det heter egentligen.

När vi kom dit kändes allting för bra, jag var ganska sofistikerat klädd, barnen var lugna, Jag kunde bete mig och talade tyst och så vidare.
Känslan var helt enkelt obehaglig. Som en tickande bomb.

Men det löste Uma. Hon började med att pissa ner hela stolen hon satt på.
Sen spydde hon upp chokladmuffins i den lite "finare" salongen.
mängderna spya var enorma.
Det var en liten pojke som säkert var son till Chalotte Perelli för han hade jättefula "rid-herrgårddskläder" på sig som stod en bit bort, men det kom en homosexuell man(antar jag, för han hade också konstiga kläder på sig i form av manchester och ylle) och tittade äcklat på min dotter som stod i fula extrabyxor jättebredbent och spydde och spydde och lyfte bort det lilla blonda herrgårdsbarnet.

personalen gick från vääldigt serviceminded och vita linnedukar proffessionella till rätt äcklade och slängde bara till mig papper och en hink.

Men liksom, det ingår fan inte i deras jobb att torka barnspya.

Sen åkte vi till Lidingö kyrka och la blommor på Jonas pappas grav och såg världens fulaste brudpar som just klev ur kyrkan när vi kom.
Hennes släkt var jättefina och jätteariska (som man ofta är på ön) och hon såg ut som en polare till prinsessorna typ.
Han däremot var en liten magerlagd glasögonprydd Etiopier(här gissar jag vilt) och hans släkt bestod av tonårsmammor och folk i konstiga afrikanska kläder(ja ni vet, typ burkor) och killar som såg ut som jackie Arklöv och Liam Norberg och brudens släkt såg helt förstörda ut och försökte vara artiga mot dom kriminella kidsen och de afrikanska kvinorna bara log och tonårsmammorna stod och rökte och mitt i alllt kom vi, och så Uma i enbart en stickad uringad tröja och nerspydda extrabyxor.

HAHAHA, undrar hur många på bröllopet som bloggar om oss idag?
Sen åkte vi hem och jag sjöng "Vi åkte ut till Lidingö och hem igen" som jag alltid gör när vi börjar närma oss Ropsten.

Kommentarer
Postat av: Terry

Ska kolla Blondinbellas blogg. Hon: Så kom det värsta lilla barnet med typ SECONDHANDkläder (stackarn!) och konstiga spybyxor och en ludermamma och vi ba stog där. Och Flippys syster som gifte sig med en svart man! Vi ba guud så himla sött liskom. Helt svart.



2008-10-05 @ 15:57:01
Postat av: Nina

HAHAHHAA säger jagbara

2008-10-05 @ 16:11:26
Postat av: bellschen

Lord of all dances.

2008-10-06 @ 19:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0