Majong



Jag kan säga så här, spela aldrig majong med en 8åring som är på dåligt humör och fuskar.
Spela aldrig majong föresten, det är skittråkigt.

Jonas har spelat en hel del majong, ibland tror jag att han skämtar när han säger vissa saker om majongspelet, men det gör han inte.
Första gången vi skulle spela så höll han upp typ en vit drake som det var en liten fläck på och ba:
"Oj oj oj, här har vi druckit vin när vi har spelat" Med stolt jag är en crazy partykille-min

Jag brukar rucka på gudarnas ordning, så jag brukar ta brickor i oordning från muren och säga tjing tjong istället för pong och cheng när jag ska ta  upp en bricka.
då blir Jonas upprörd och säger att jag stör gudarna och så fixar han iordning muren och suckar.
Är det inte värre att hälla rödvin på de heliga brickorna?

Ändå vinner typ alltid jag.Igår vann jag med typ168 poäng. Paloma fick 5 och Jonas typ 23 eller nåt.

Igår på jobbet hade 5 av 6 patienter diarré.
så nu går jag barao cch känner efter. Varje fis känns som ett hot.

Kommentarer
Postat av: maggie

Är det konstigt om ungen fuskar? Du gör ju det när du tar i oordning från muren! Jaa se, ungar!

2008-09-29 @ 10:06:12
Postat av: Anonym

Ja ja ja, men du har väl gått in i en allians med snubben med klövar och en liten gaffel. Men så småningom kräver han ett pris.

2008-09-29 @ 10:44:03
Postat av: Anonym

Du måste spela med gudarna, inte mot dem. DET VET VARJE BARN!!!!!

2008-09-29 @ 10:56:17
Postat av: bellschen

Och idag hade sju patienter diarré, och alla var skräckslagna för varje fis. Dock hindrade detta inte vissa från att släppa en ljudlig fjärt i balkondörren i köket. Nej, ingen patient.

2008-09-29 @ 22:43:40
Postat av: kajsa

grötis,

Trevligt, jag längtar tills imorgon och jag kommer med största sannolikhet vara blå/grön!

2008-09-30 @ 08:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0