Sento

Fy fan vad jag känner mig gammal.
min dotter lyssnar på skivan jag och hennes pappa lyssnade på när hon låg i min mage.

Och som en gammal kärring kommer man med kommentarer som "den här låten lyssnade jag och din pappa på när vi träffades"
(Hon låg i min mage typ 5 minuter efter att vi träffats)

Och så blir man lite sentimental. inte när jag tänker på när vi lyssnade på Parallel lines utan när ungjäveln nynnar på "pretty baby" och jag kommer på att hon ska skapa egna minnen och berätta för sin dotter att den här lyssnade jag på när jag var ung och din mormor, hon brukade stå i BH och jättetrasiga strumpbyxor och dansa med oss i vardagsrummet och tro att hon var lika cool som Debbie harry, fast hon var coolare.

Precis som att min mamma dansade till Eurytmics och Nina Hagen och med mig på 80-talet och jag blir aldelse till mig i brallan av sorg och glädje när jag hör dom.
Typ....

Så dansa med era barn för fan. Det är jätteroligt och man har ascoola minnen sen när man bli stor och så blir man bra på att dansa.

Kommentarer
Postat av: Sonja

haha ååh vilket fint inlägg



jag är visserligen lite känslig just nu (typ ett vrak) men det ´var så jag blev lite tårögd nästan

2008-09-30 @ 17:55:18
URL: http://burriburr.wordpress.com
Postat av: bellchen

Du kan vara lite mjuk också-det gillar jag faktiskt.

2008-09-30 @ 18:45:04
Postat av: maggie

Jaa, vad vi dansade. Din mamma och pappa och farmor med. Din mormor stod och kommenterade din mammas dans-stil, mer el.mindre hånade henne,typ.Din mamma kunde verkligen känna med musiken. Just Nina Hagen, kommer jag ihåg nu. Faan, vad vi dansade.!!!

2008-10-01 @ 11:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0