uppdrag granskning

Jag hatar att titta på uppdrag granskning.
Jag hatar att titta på allt som har med grävande journalistik och Janne Josefsson att göra.

Han är så värdelös. Han och hans crew.

Som när dom jämförde fattig vs rik förort i Göteborg.
jaha? Och? Jag förstod aldrig tanken?

Dom typ gick på dom rika 20 år senare och skulle minsann "haffa dom jävlarna som arbetade som VD:ar och mäklarsvin"  Men dom var så in i helvete skyldiga att dom minsann inte ställde upp på en intervju. eh, nej, varför skulle dom? Varför skulle dom skämmas för att dom råkade födas i ett rikt hem med bra förutsättningar?

Då kan man ju följa en 40-talist i Angola och Janne Josefsson i Göteborg  när han gled in på journalisthögskolan och luktade hasch på 70-talet och sen filma den här negern i Angola som lever på ris och lite bönor och arbetar på fältet och sen ringa upp Janne Josefsson  efter 20 och ba: Hörrudu, visste du att det finns medmänniskor till dig i Angola, vars familj dött i TBC och är jävligt magerlagda och inte kan läsa? va? va?


Mc donalds nattstädare orkar jag inte ens gå in på.
(mest för att jag inte riktigt kommer ihåg mina bra argument för att hata det avsnittet också, men det var patetiskt, så mycket kommer jag ihåg)

Kommentarer
Postat av: Sonja

janne josefsson är en ikon inom det där som ofta nämns i min utbildning. och jag fattar inte riktigt varför. är inte han mest känd för att vara desperat?

2008-09-11 @ 18:59:48
URL: http://burriburr.wordpress.com
Postat av: Danne

Sulkyn då? Jätteintresserad av den. Hur mycket vill du ha för den? Maila..

2008-09-12 @ 16:12:09
Postat av: kajsa

Jag börjar misstänka att dui verkligen är allvarlig med vagnen. Att maila är det värsta jag vet, men du kan ta den för ett par hundringar. bor du i Sthlm?

Skriv på fejjan (kajsa grav)istället. Allvarligt, jag hatar hotmail.com mer än något annat, jag pallar inte att maila.

2008-09-12 @ 18:14:23
Postat av: bellschen

Jag dör. Det här suktande efter den jävla sulkyn är ju så hett. Det känns som att man kan misstänka att sulkyn ska användas till ev ljusskygga ändamål.

Och på tal om JJ-han är rätt överskattad. Träffade honom i slutet på 90-talet och då hade han nog insett det själv. Tror jag.

2008-09-12 @ 21:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0