frånvarande mamma

Som småbarnsförälder blir jag ofta rätt disträ och frånvarande. koncentrerar mig på annat än att lyssna på mina barn. (eftersom både 2-åringar och 8-åringar pratar  nonstop jämt)

Men på 2- 3 dagar har jag det inträffat ett par saker som börjat göra mig orolig. Lite fundersam på om jag är för disträ.

1 Uma gör 2 bakotvolter i sin vagn rakt ner för stentrappan i vår port (jag skyller på att klockan var 7 på morgonen, men borde jag inte ha låst vagnen?)

2 Uma frågar mig på tunnelbanan varför jag alltid luktar bajs (hon satt i vagenen, jag stod brevid, hon sniffade på min rumpa) "mmmm..jag vet inte gumman" svarade jag.  "Vet du inte?" Frågar Paloma chockat. Va? Frågar jag osv

3 vi sitter på bussen, det kliver på en kvinna med burka(total heltäckande) "OJ ett pöööke, pööööke, titta mamma, ett pöke där, pöket har glasögon"   Ja, säger jag. JA!!! utan att ha en aning om vad jag säger ja till.
Det tog typ 2 minuter för mig att inse att det står en kvinna iförd burka och glasögon precis bakom mig och då vet jag inte om jag ska rätta min dotter eller låtsas som ingenting. Jag valde att viska till henne att det inte var ett spöke utan en konstig klänning. Sen började jag ifrågasätta mitt val att förklara för en 2-åring vad en burka är, men sen insåg jag att hon nog inte fattade så jävla mycket iallafall.

4 vi sitter på den lokala pizzerian(som har pizzor som är 12 points) och på den pizzerian så finns det som en liten upphöjd del med bord och stolar, kanske en halvmeter högt och där ville så klart Uma sitta. Så medans vi sitter och väntar på våra pizzor  och jag sitter djupt försjunken i nån artikel om Stieg Larsson så ramlar hon ju så klart ner med en jävla smäll så stolen flög och hon skrek och alla glodde och det enda jag gör är att plocka upp henne och säga : " så, nu räcker det"  Och det funkade, hon blev knäpptyst samma sekund som jag förklarade för henne att hon överdrev, men det var ju bara tur. Fast alla Bromma-mammor och Alvikskickers tittade på mig som att jag var världens coolaste mamma med värsta superhjälteungen och jag spelade med tackade min lilla dotter att hon är så jävla tålig, annars hade jag ju verkat som nån sorts Himmlermorsa som hatade mitt barn.

Ska jag göra nåt åt det här eller är det liksom normalt?

Äh, jag orkar inte bry mig. Dom tycks ju klara hur mycket stryk som helst iallafall.


Här skuylle det passa bra med nån rolig kommentar, men jag ska torka bort mitt läppsyl som Uma smetat in TV:n med. (det är sant)

Kommentarer
Postat av: Terry

Får Jonas alltid gå tre meter bakom er eller? Det finns rätt många bilder på er bakifrån. Och på alla bilder försöker dina kids få din uppmärksamhet. Men du ba: -Tyst ungar! Mamma måste tänka på att se snygg ut bakifrån.

Postat av: kajsa

ungefär så är det faktiskt.Gud vad hemskt...

2008-09-14 @ 09:19:56
Postat av: Flutterby

Åh så härligt! :-D

2008-09-14 @ 13:02:21
Postat av: Sonja

ungefär sådär är det här också!

2008-09-14 @ 19:14:09
URL: http://burriburr.wordpress.com
Postat av: Sonja

fia sa exakt samma när hon såg en kvinna i burka. i VILHELMINA av alla ställen!!

jag tror inte du fattar hur jävla mycket som hänt sen jag flyttade, när det finns kvinnor med burka i VILHELMINA

2008-09-14 @ 19:14:50
URL: http://burriburr.wordpress.com
Postat av: bellschen

Jag avlider-"luktar bajs". Frågan är ju, Gör du det sweetheart? Ska du lukta bajs på jobbet, får du hålla dig i sköljen. Så är det bara.

2008-09-19 @ 22:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0