Chock!

TV-reklam jag får panik av:

"det vita arkivet" för anhöriga när folk dött typ. Eller för folk som vill planera sin död.

En man, ca 55 år sitter på en stol:
"det kom som en chock, som en blixt från klar himmel!"
"Vi kunde inte förstå att mamma var borta"

Eh, JOOO, det kunde du, om du visste någonting om kroppen och människan och hur den fungerar!!! (vill jag skrika till honom, och det gör jag också, varje gång fast jag vet att han inte hör mig)
Du är för fan 55 år gammal, vilket betyder att din mamma minst var typ 75 år när hon dog, då kan det fan inte komma som en chock.
Är man så naiv och dum i huvet att man blir helt apatisk och chockad när en gammal människa dör är det ju för fan något allvarligt fel.

Det är typ som att vara nyförlöst och ba: "Men Gud, det kom som en chock! Ungen kom som en blixt från klar himmel"

Eh, nej, du har varit gravid i typ ett år, det är heeelt naturligt att det kommer ut ett barn efter ett tag.

Tsunamin, Estonia, barnleukemi, bilolyckor. Där kan vi prata om folk som har rätt att använda ordet chock.

Eller tjocka människor, dom brukar ju ha en tendens att föda utan att ha haft en aning om att dom var gravida (eftersom dom är tjocka)

ps,
Hoppas att jag vet hur man stavar chock. Skulle vara så där att sitta och kaxa sig med tagnenterna så är det felstavat på varenda rad
ds

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, vad jag har förstått så är riktigt, riktigt feta människor också riktigt korkade. fet~dum

2009-02-02 @ 13:01:24
Postat av: Jonas

Först nu har jag förstått hur freakförlossningar går till. Efter vad jag har sett i toaletten på den här skolan kan jag lätt förstå att en krystvärk lätt kan blandas ihop med andra typer av krystningar. Tänk pytteliten barnrumpa. Tänk sedan en handboll av ganska normal stolek. Ekvationen är svår. Tänk sedan en vuxen dum kvinna ( och tjock) så är det inte så konstigt....

2009-02-02 @ 13:24:20
Postat av: farmor

Det första jag tänkt på när jag läste var att , VAD DUKTIG KAJSA ÄR SOM KAN STAVA RÄTT.Jag ar inte tjock men dum. Jonas pratar skiiit.

2009-02-04 @ 11:01:11
URL: http://tutt.bloggspace.se
Postat av: Katarina (bjooti.net)

Hallå.



Det var trevligt att se dig idag. Hann inte säga hejdå ordentligt. Om du är i stan på dagtid ngn dag (vet inte hur du jobbar) kan du väl höra av dig för en lunchfika.



Ha det bra.

2009-02-04 @ 21:48:13
URL: http://bjooti.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0