kom igen!

för ett halvår sen hade jag ganska exakt 20 besökare per dag, i dagsläget har jag väldigt många fler.
Jag anser att jag är en av Sveriges roligaste bloggare (efter Alex Shulman, på hans blogg är ungefär var 10:e inlägg roligare än mina, men iallafall, skitsamma!!)

Jag skrev ett jättelångt inlägg om hur det var att åka på findlandsbåt, det var en väldigt rolig text.
Inte en jävel kunde unna mig en kommetar som "LOL"  "ASG" eller ens ett hahahahahahaha!!!:)



OK, cinderella cruises.
Vi var väldigt förväntansfulla, eller iallafall ganska.

Jag hade tagit med hårspray, högklackat, massa smink, fräsha kläder och hårnålar. Jag skulle ju åka på östersjöns paradis, med dansgolv under bar himmel, bastu med panorama fönster och massa annat häftigt och spektakulärt.

Först åt vi middag, jättegod buffé, jag satt tillsammans med avdelningens läkare och berättade om hur jag bar hem Paloma under armen samtidigt som jag rökte och grät när hon var liten och hade affektskramper på tåget, dom var oerhört förstående och log.

Chefen sa att vi skulle mötas kl 22 i Copacabanabaren för ett glas champagne- sweet tänkte vi och gick till taxfreebutiken.
vad lustigt, det är i princip bara pensionärer här, tänkte jag och ser samtidigt hur Lisen på riktigt får en armbåge i sidan. Jag ser alltså en gubbjävel  som går fram och armbågar henne så hon ramlar till(hon stod mitt i gången och luktade på en parfym typ)
"flytta på dej!!" sa svinet.

Sen när jag står i kön med mina spritflaskor så kommer jag på att jag ska köpa godis till ungarna, så Ellinor och Lisen står kvar medans jag går 4 meter bort och plockar på mig godis(det hela tog uppskattningsvis 10 sekunder)

"KÖN GÅR DÄR" säger en söndersolad kärring i 65-årsåldern och pekar på en kö som bildats på typ 10 pers och jag hade alltså ingen korg och 3 liter sprit i famnen plus massa mentos.

"jaha, men jag stod här hela tiden, jag skulle bara hämta lite godis till mina barn" sa jag med min gladaste röst.
"Mhum? Men kön går där" (hånfullt leende)

nu blir jag irriterad och säger med lite bestämd och viktig röst(vet inte hur man gör den bara kommer)
"Fast alltså,du såg väl mig, jag stod ju här hela tiden"

"jaja, OK då" säger haggan.

tystnad.

"Fast, det är ju bara två extra blipp i kassan, det gör ju absolut ingen skillnad för dig, men en jätteskillnad för mig"

fast då hade Gunvor från Bålstad slutat lyssna.

Klockan blev 22 och vi entrar Copacobanabaren.
Ett band spelar live. Det är en kvinna i 50årsåldern som sjunger, hon sjunger på nån hit från 60-talet, ingen bra hit, bara Colin Nutley ångest.
Jag gillar sån ångest, om den kommer när jag trycker play på stereon eller DVD´n.
INTE live. Inte på riktigt. inte på en resa jag sett fram emot.
Dansgolvet var smockat av par som dansade, dom var duktiga och hade kul och pussades, men man såg att någonting var fel, dom dansade lite stelare, lite knöggligare, lite långsammare.
Dom var alla 80år.
Det satt strokepatienter i rullastolar med vänstersidig svaghet och tittade på.
Det stod parkerade rullatorer i hörnen.

Det var hundratals 80åringar och vi,avd 20 på st Göran, en del i högklackat, en del i glittertop, en del redan fulla efter förfest i hytten, men alla med en konstig min, minen man har när man är mitt i colin Nutleyångesten.

"Fy fan vad mycket snorungar" Var en kommentar som återkom kan  säga.

mina tår blev påkörda av rullatorer(med flit, 100% säkert)

Vi   fick tipset att gå till dansgolvet på plan 9, discot.
Där var det ett gäng 7åringar som snurrade jättejättefort och höll varandra i händerna på dansgolvet.
Deras föräldrar satt och tittade på med en festlig drink.

Nä, jag kan säga att dagen därpå när vi hade konferans från kl 9 till kl 15:30 kände jag mig säker och trygg.
Ungefär som den unga killen i liftaren när han blir häktad.

Sjukt.

Kom igen för fan, den bygger ju dessutom på en sann historia, eller, det är en sann historia.


Kommentarer
Postat av: marie

hahahaha det där var nog det roligaste jag läst!! HAHAHAHAHAHA.....

2009-01-24 @ 00:09:22
URL: http://mariemonroe.bloggspace.se/
Postat av: Anonym

LOL

2009-01-24 @ 09:44:58
Postat av: Carro

Haha sjukt rolig text.

Men menar du inte birka paradise?

2009-01-24 @ 14:09:19
Postat av: b.bus

Håhåjaja

2009-01-24 @ 20:44:22
Postat av: Elinor

du har stavat mitt namn fel.

2009-01-25 @ 18:13:20
Postat av: Anonym

vill så gärna kommentera men jag är lite rädd för dej ;)

2009-01-28 @ 20:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0