facebook

det är inte ofta man fnissar för sig själv åt vad folk skriver på facebook till varandra.

Men dom här utråkade småbarnsmammorna med måttlig till hygglig bibelkunskap fick mig tillåme att skratta.


Therese Hermansson har lagt stora barnet och sitter och lyssnar på bebisen (4v igår) som ligger och låter alldeles bedårande (typ aoo, oöö, eheh, så sött så man dör).

söndag kl. 21:00 · · · · Dela
    • Minnia Gyll Va?! 4 veckor?!! Var tog den tiden vägen?!!
      söndag kl. 21:01 ·
    • Therese Hermansson Jag vet! Rätt stört ändå. Snart kan hon och Esther leka.
      söndag kl. 21:03 ·
    • Minnia Gyll Leka bibellekar!
      söndag kl. 21:05 ·
    • Therese Hermansson Ja det kommer vi att uppmuntra.
      söndag kl. 21:07 ·
    • Minnia Gyll ‎"Jag är drottning och du får plocka spillax!" säger Esther då.
      söndag kl. 21:09 ·
    • Therese Hermansson Och Rut ba: Fuck you, jag plockar fan ingen spillax!
      (Eftersom jag inte har läst bibeln kan jag inte kontra med nåt smart.)
      söndag kl. 21:11 ·
    • Minnia Gyll ‎(Kunde nästan gissa det) Du får klämma ut en son, döpa honom till David så kan han slunga stenar på Esther med sin slunga när inte Rut har några bra come backs. (Kan dra bibelparalleller i all evighet!)
      söndag kl. 21:13 ·
    • Therese Hermansson Eller så döper jag sonen till Jesus och ingen av dina ungar kan klå honom. Moahahah.
      (Kan lite.)
      söndag kl. 21:13 · · 1 personLaddar ...
    • Minnia Gyll Fast då får han inte slå tillbaka. "Låt den utan synd kasta första stenen" och allt det där. Bättre med Moses då!
      söndag kl. 21:14 ·
    • Therese Hermansson Men vafan, ingen kan väl messa med The Man när man leker bibellekar? Lite respekt kan man väl begära?
      söndag kl. 21:16 ·
    • Minnia Gyll Jo, alla kan messa med Jesus och han får bara säga "Jag förlåter dig mitt barn" och aldrig slå tillbaka.
      söndag kl. 21:17 ·
    • Therese Hermansson Då vill mina bibelbarn inte leka med ditt bibelbarn. Kanske våra förstfödda kan leka istället.
      söndag kl. 21:18 ·
    • Minnia Gyll Det blir nog bra. Själv har jag fått idén om att utveckla detta till ett kortspel i stil med Pokemon! Jag anar stor potential!
      söndag kl. 21:21 ·
    • Therese Hermansson Låter som en affärsidé.
      söndag kl. 21:24 ·
    • Minnia Gyll Ka-ching!
      söndag kl. 21:25 ·

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0