Se alltid till att ha fint hemma, överallt hemma.

Sover i egyptisk bomull med öppet fönster och njuter omedvetet när Jonas ringer och väcker mig och säger att Siemenskille kommer om 20 min.
Hoppar upp, klär på mig, dammsuger i köket som ser ut som en knarkarkvart. (jag hatar att ha stökigt när hantverkare kommer, det är bland det värsta jag vet) och känner mig rätt nöjd med att ha städat resten igår iallafall.

Siemenskille kommer, börjar med frysen som Jonas tömt för 2 veckor sen-PÅ MAT, dock inte på allt annat som låg kvar. Så när Siemensillen drar ur första lådan ser det ut som att den blivit invarderad av små små djur i tiotusentals, men det är bara ca tio tusen vallmofrön.

-Eh, hehe, det är min jävla man som hade ansvar för att städa här, hehe..jag ber om ursäkt så jag ska ta den där jag ställer den här så vi slipper se den där äckliga lådan som jag inte fattar  hur den kunde bli så där, oj oj oj, men GUD vad det såg ut i nästa låda, hehehe
, helt täckt av finhackad gräslök.

Jag hade nervösa sammanbrott och den ena lådan var vidrigare än den andra och lådan längst ner låg det bara gammal utspilld kokosmjölk. Jävligt fräsht.

Siemenskillen fixar lite med frysen och går sen vidare mot diskmaskinen, men den vet jag är fräsh för den har jag själv ansvarat för.
Han öppnar, tar ut silen och alla små delar som sitter där och mycket riktigt, den är tiptopfin!
Jag känner mig helt nöjd.

precis när jag ska vända mig om hör jag honom mumla att han bara ska dra ur kontakten. Visst gör det du säger jag samtidigt som han öppnar skåpet under diskhon.
Jag grips av sån jävla panik, eftersom utrymmet under diskhon på riktigt är en santiär olägenhet. Verkligen verkligen vidrig.

Jag var precis på väg att storstäda där under nån gång i början av Juli, men sen drabbades jag av svår foglossning osv osv så det var inte riktigt blivit av.
Så han börjar rota där innte bland bananflugor och gamla ägggskal och utspillt kaffepulver och annat oidentifierbart. Jag trodde att jag skulle dö.

Just när han skulle gå ville han bara visa lite att det kan bli blött under frysen när den står öppen och frostas av så han kör in handen under frysen samtidigt som jag utbrister nej nej, herregud ta inte in handen där hehe, åh Gud, hehe.
Ut med hans hand kommer ett par hundra långa svarta hårstrån. Jag ville bara sjunka genom golvet.

Men sen gick han, men han kommer imorgon igen. Vet inte vart han kan tänkas komma på att rota.
Typ under golvplankorna?

Kommentarer
Postat av: stina

vrider mig i plågor

2010-08-11 @ 16:51:38
URL: http://psychololita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0