30 min kvar...

Jag ska snart förbereda maten tills ikväll.

Jonas på telefon: "Ta den stora blå grytan, lägg i köttet och häll på vatten men bara så att det täcker, sen lägger du i 5 vitpepparkorn salt och ett lagerblad och låter det koka upp, sen sänker du. det ska alltså INTE koka utan sjuda, OK?"


Efter det samtalet ställer jag mig frågor som:

Tror han att jag har downs syndrom?
Har vi någon gryta för skitstora köttbitar som inte är blå?
Skulle jag lägga en a-stor köttbit i en liten äggkastrull?
Trodde han att jag trodde att högrev ska stormkoka, allvarligt?
Skulle jag kunna tillaga kött med ett pepparkorn, 12 lagerblad och inget salt?

Han får det att låta som att jag är dålig på att laga mat.
Det är jag inte. Jag har bara missuppfattat hur vissa rätter ska tillagas. Det är en helt annan sak. Helt annan.

två exempel på "fel" som jag gör i köket är att alltid servera kall flygande jakob och ugnsbakad falukorv som folk sen får stå i kö till micron för att värma eftersom jag tänker att 4-5 min borde räcka i ugnen.
Och jag stormkokar ris och rör om precis hela tiden så att det blir tomtegröt till Thaigrytan.

Däremot är jag bäst på pangkakor(samt att vända dom i luften) och vegetarisk lasagne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0