bröstmjölk är bra också.

Men shit!
Jag har alltid tyckt att det är läskigt och vidrigt med amningshysteri och attityden mot mammor som inte vill eller kan amma, men nu upplever jag nästan att det finns en grupp som hatar bröstmjölk och är motståndare till amning.
Det är ju nästan ännu värre.

Varför kan folk inte bara skita i hur man vill mata sitt barn?



Det enda som sög var att sitta och pumpa ut dygnet runt i en vecka.
Tråkigt, kladdigt och allmänt jobbigt.

Jag hoppas verkligen att det är tack vare all bröstmjölk som Märta inte blivit sjuk när resten av familjen låter som ryska TBC-fångar. (sånna som blir tillfångatagna för att dom har TBC)
Dessutom kostar en pumpjävel 500 spänn.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar att inte amma. Fattar inte varför någon ammar. Jo, det fattar jag såklart, alla har inte lika svårt för det som jag. Men akta dig, rätt som det är vaknar du upp och är typ lady dahmer och ammar Paloma.

När ska du börja viktblogga? I need the inspiraton.

2010-12-14 @ 18:37:47
Postat av: Anonym

Det var alltså Terry som skrev.

2010-12-14 @ 18:39:00
Postat av: kajsa

Du, ammningshysterika kommer jag aldrig bli, men det är så in i helvete bekvämt att amma. Bara köra in tutten så är ungen tyst.

2010-12-14 @ 19:45:53
Postat av: Erika

Fast det bästa är väl att man går ner asfort i vikt? det var enda anledningen att jag ammade, stod dock bara ut i tre månader så istället för viktras fick jag bara (ännu värre) hängpattar. Synd för mig!

2010-12-14 @ 23:31:03
Postat av: Anonym

Jag gick inte ner av amningen. Så jag slutade efter en månad. Jag har gått ner 23 kg ändå. Gööööött!

2010-12-15 @ 08:44:29
Postat av: Aila

Jag gick inte heller ner i vikt och jag ammade (mitt andra barn). Mitt första ammade jag i två månader, mådde skit dåligt, han gick inte upp i vikt och BVC sköterska snackade hål i hjärnan på mig om hur viktigt det är att amma. Jo tack, det vet jag men jag väljer ändå att sluta innan jag får ett nervsammanbrott!

2010-12-15 @ 10:52:49
Postat av: Lisette



Hej!



Jag kontaktar dig för att jag finner din blogg mycket intressant och välorganiserad. Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig angående ett eventuellt samarbete! Hör gärna av dig via mail så kan vi prata vidare.



Med vänliga hälsningar,



Lisette

2010-12-15 @ 15:03:11
Postat av: Erika

Fast jag tror man måste hålla på ett tag för att få riktig fart på vikten. Känner asmånga som sett ut som benrangel efter amning (inte för att det är eftersträvansvärt men ändå). Men som sagt jag gick ner nästan 25 kilo med viktväktarna istället så det gör man väl som man känner. När börjar shitvadjagbantar då? jag kommer banta med dig när du drar igång! Måste gå ner fem kilo som sitter som ett sladdrigt berg runta magen.

2010-12-15 @ 17:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0