Vill inte veta.

Min loppismormor var här idag. (hon jobbar på Skärholmens loppmarknad som nu ligger i Vårberg)
Hon köper allt på loppis. ALLT! Det är man van vid.

Idag hade hon med sig lite olika saker till oss. Tex kaffekoppar, disktrasor och lite olika grejer. Samt två små skålar med choklad i. En Chokladkaka uppbruten i rutor i en skål. Skålarna var inlindade i folie med hårsnodddar runt.
Vi åt och njöt.
 Sen slog det mig: Har hon köpt skålarna med choklad folie och hårsnoddar så där på loppis? Färdigupphällt liksom?

Jag vet inte,men  jag kunde inte hejda mig nyligen utan tog en bit, men den hade en besk eftersmak. Bitter. Känner mig lite smutsig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0