coola gänget och Björna

Idag fick jag och Uma Björna den stora äran att få ha sällskap med Paloma och hennes gäng till skolan.
Dom var alla rätt irriterade över att vi hakade på. Det märktes.

Jag råkade kalla Holger för fel namn vilket resulterade i många irriterade suckar från Holgers håll.

"tycker du att Helmer har cool cykel Uma?" var kanske inte det mest lyckade man kan säga, men men..
Uma erbjöd sig att bära deras jackor, hon frågade om dom också hade smörjt sig med salva runt munnen på morgonen, jag fick sammandragningar och dom små artiga pojkarna kände nog att dom var tvugna att stanna upp lite(fortfarande irriterade)

När jag sen hade lämnat Björna på dagis ser jag hur possit har växt och hur dom absolut inte är i närheten av sitt klassrum utan står och dividerar om viktiga saker varpå jag skriker åt dom att klockan minsann är halv nio och att dom ska gå in varpå allihopa lyckas med exakt samma ljud, typ: mmmeeeeeååååååhhhhhhhh, och Paloma påpekar att Hallå, det har inte ringt in.

Nähä, förlåt då mumlar jag för mig själv och stånkar hem, hem till mitt kaffe och min soffa och min lediga dag.
Här suckar ingen åt mig. Steffo är snäll.

Björna= den lilla ulliga björnunge som Uma förvandlas till när hon tar på sig sin nya mysiga tröja.
Jag börjar gilla namnet mer och mer, men det låter lite som dom där äckliga människorna i Isbjörnens folk och Grottmannens tid. Aj hejt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0