därför

Nu är det så här, jag är absolut ingen ond människa i den bemärkelsen att jag har seglarskor, ser ner på de fattiga och älskar pengar.

Jag är undersköterska med en relativt låg lön, jag har stora delar av de senaste två åren varit sjukskriven och jag är så mycket feminist att jag kan börja gråta när folk säger idiotiska ofeministiska saker som att dom inte har råd att dela på föräldraledigheten tex.


Men i år röstar jag på moderaterna (i verkligheten i landstings och kommunvalet, i min hjärna i riksdagsvalet) därför att jag för det första tycker att man kan få lite mer än fyra år på sig att visa vad man går för, för det andra inte kan se vilka som faktiskt fått det sämre under dessa 4 år som gått.
För det tredje för att jag anser att jag blivit lurad under dom här åren att tro massa saker som faktiskt inte är sanna. Att sjuka tvingas arbeta, att var och varannan människa blir utförsäkrad utan att förtjäna det, att komvux har avecklats osv osv osv.

Bara så ni vet, Fredrik Reinfeldt har inte arme med försäkringskasse-orcher som han föder upp med uppgift att lukta sig till lathet och cancersjuka, och framförallt lata cancersjuka.

Vafan, kom igen. Är det bara jag som faktiskt träffar och känner dom här jävla bidragstagarna som inte förtjänar sina bidrag?

Är det bara jag som känner folk som blivit sjukskrivna och fått asbra vård och direkt blivit sjukskrivna och allt har fungerat utmärkt.

Det kan inte bara vara jag.

Iallafall så hoppas jag självklart på en kvinnlig statsminister, så småningom, men inte Mona, inte just nu, inte med den svaga trupp hon samlat och vill bilda regering med.

Slutligen så hoppas jag självklart inte att SD får så mycket röster att dom får någon makt. Men får dom det så står moral mot demokrati och då vet jag inte vad jag ska tycka.

Återkommer isåfall.



Kommentarer
Postat av: Katta Kvack

Mycket mycket bra skrivet.

2010-09-19 @ 20:42:50
URL: http://kattakvack.se
Postat av: Paul Lindquist

Du är en klok kvinna.

2010-09-19 @ 21:26:02
Postat av: kajsa

tack!

2010-09-21 @ 12:43:31
Postat av: Anonym

Underbart underbart!! Tycker du är smärtsamt ärlig å med det menar jag hur många människor förmodligen känner sig obekväma med din ärlighet för att de själva inte vågar vara det! Don't ever change!! Att våga vara ärlig är att vara en bra förebild!

Antar att du är uttråkad och vill ha fikabesök?? Jag är ledig månd och fred nästa vecka. Ska jag komma till dig? Jag bantar så jag tar fan inte med någon bulle som jag ska sitta och suktas över när trycker i dig den. Nä, på sin höjd kaffe eller kanske festa till på en ramlösa...

Alltså här på Ekerö har SD tagit ett mandat! Jag håller på hysteriskt att försöka få reda på VEM som ska sitta ikommunen för jag vill veta om denna någon har barn som mina barn leker med osv....

Förresten måste jag ringa dig för jag ska berätta en sak som jag inte tänker skriva här... Ärlig - jag? Ja, men hemlig...:)

2010-09-23 @ 10:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0