fan fan fan

Efter ett strömavbrott igår så dog internet och TV-mottagningen.
Jonas dubbelkollade imorse kl 05.45 och det var fortfarande dött.

Jag gick upp kl 06:05 och av ren vana satte jag på TV:n och det blinkade bara en gul plupp. Just fan tänkte jag. TV:n och internet är ju dött.
Men det gör ingenting, jag ska enbart lösa korsord och läsa böcker., Härligt!
Sätter på te(eh som att jag någonsin dricker te till frukost?) hämtar tidningen, äter hembakat bröd, dricker te med honung och läser hela tidningen ord för ord typ. (utom kulturdelen som jag avskyr)

Tar med mig korsordet, en till kopp te och sätter mig i soffan och tänker att det ska bli en renande dag.
Jag behöver det här tänker jag.
Då helt plötsligt börjar TV:n fungera och det tar ungefär 2 sekunder så är jag på datorn för att kolla och som ni kanske ser så fungerar nu internet.

så nu tittar jag på irriterande reklamklipp och däremellan lite nyheter och väder på 4:an, skriver spydiga inlägg på familjeliv, buffrar gårdagens idol och kommer eventuellt ta med mig korsordet in på toa.

FAN!



Kommentarer
Postat av: Katta Kvack

Har ni provat att starta om digitalboxen till TV:n och eventuell router till internet - det brukar kunna lösa det ibland. Men egentligen vet jag inte, jag chanser mest för att låta som att jag vet en massa.

2010-09-24 @ 08:58:53
URL: http://kattakvack.se
Postat av: Ingen speciell

Jag undrar hur du kunde sätta på te utan el? Eller blev det varmvatten från kranen? :D

2010-09-24 @ 09:36:17
Postat av: terry

Men gud vad folk läser dåligt. Måste ju rätta alla hela tiden.

Efter ett strömavbrott funkade inte tv:n eller internet. Alltså fanns det el, men tv:n och internet fungerade fortfarande inte.

Åh.

2010-09-24 @ 12:30:18
URL: http://terreleene.blogg.se/
Postat av: kajsa

ha ha, ingen då som reagerar på att jag faktiskt bloggar utan internet och el.

2010-09-24 @ 14:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0