kul läsning

Denebola är roligast i "intressanta stavningar" Så vi tackar för den här:

Det är ett vanligt missförstånd att Tolkien "kom på" alverna. Egentligen var det ett företag som heter Blizzard, som bla gjort dataspelet World Of Warcraft. Innan WoW kom fanns det ett gäng spel gjorda på 90-talet, och om jag inte minns fel var det i del 2 som alverna först dök upp:

en.wikipedia.org/wiki/Warcraft_II:_Tides_of_Darkness  som kom 1995

Sagan om Ringen och Tolkiens film kom först några år senare:

www.imdb.com/title/tt0120737/  alltså inte förrän 2001

Hoppas du blev lite klokare.



Kommentarer
Postat av: Katta Kvack

Ha ha ha ha. Åh gud, jag tror jag dör. Vem är denna stjärna?

2011-04-13 @ 21:20:28
URL: http://kattakvack.se
Postat av: Ulla

Sanslöst! Det är faktiskt bara något år sedan en kollega tyckte att det var OK för studenterna att använda Wikepedia som säker källa i olika uppgifter.

2011-04-14 @ 08:00:42
Postat av: Ia

Ulla: Herregud, jag blir mörkrädd

2011-04-14 @ 16:12:37
URL: http://themeangreenmachine.blogg.se/
Postat av: Katta Kvack

Fast det är inte Wikipedia som har fel, utan personen i fråga som har kass slutledningsförmåga. Det som det står på wiki stämmer, vad som inte stämmer är resonemanget som personen bakom foruminlägget som Kajsa klippt in för. Det är han som är dum i huvudet, inte wiki författaren.

2011-04-15 @ 10:52:18
URL: http://kattakvack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0