en fråga om feminism 2.0

Jag måste erkänna att jag är väldigt dålig på det här med feminism. Allt jag vet är att jag är feminist, att min man är feminist och att vi uppfostrar våra barn att vara det.

Men nu verkar det som att det har kommit en ny feminism. Stämmer det? Någon som vet?
En typ Anna Anka-Kristdemokrat-Liberalfeminism. Där allt går ut på det fria valet och att kvinnan alltid ska göra som hon själv vill och tycker utan att bry sig om eventuella bieffekter eller vad andra tycker eller hur andra påverkas.

Har jag bara fått för mig det eller stämmer det?

help me out here you guys!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag vet inte. Var det inte den feminismen som var först. Suffragetterna och de, överklassdamer som inte behövde arbeta själva.

2011-02-26 @ 14:52:08
Postat av: mattias

som jag har fattat det går anna ankas feminism ut på att om man bara suger gubbkuk så får man en alldeles egen nageltjej och det är det värt.

2011-02-26 @ 23:54:19
URL: http://jisonmobil.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja det är väl nåt åt det hållet I guess.

2011-02-28 @ 23:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0