jag tror..

Jag tror att kvinnor som inte ammar har komplex för sina bröst.

Kommentarer
Postat av: simone

Eller så kan det ju vara för att de inte kan amma?? Jag försökte amma min dotter men det gick inte för jag hade ingen mjölk.. Så det gäller inte alla kvinnor!

2011-02-21 @ 10:01:30
URL: http://simonecarlsson.blogspot.com/
Postat av: Aila

Jag tror att du tror FEL!

2011-02-21 @ 10:55:25
Postat av: Erika

Hahaha, det är ju tvärtom! Ammar man så har man ju gett upp, alla som ammar får på riktigt hängpattar. Ångrar sååå att jag ammade i tre månader! För jag är helt säker på att det var det som gjorde att jag fick hängtuttar.

2011-02-21 @ 12:06:55
Postat av: Erika

Hahaha, det är ju tvärtom! Ammar man så har man ju gett upp, alla som ammar får på riktigt hängpattar. Ångrar sååå att jag ammade i tre månader! För jag är helt säker på att det var det som gjorde att jag fick hängtuttar.

2011-02-21 @ 12:07:46
Postat av: Cornelia

HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHA @ Erika

Vadå ångra? LÅT UNGEN SUTTA SÅ LÄNGE DEN VILL (ok inte riktigt) FÖR HELVETE.

2011-02-21 @ 14:26:33
URL: http://bitterheterna.blogspot.com
Postat av: Cornelia

Fast det är ju lätt för mig att säga iofs.

2011-02-21 @ 14:31:54
URL: http://bitterheterna.blogspot.com
Postat av: kajsa

Jag har inte fått hängpattar av att amma 3 barn. Bara fylligare och mer "påsaktiga"

2011-02-21 @ 15:24:04
Postat av: Erika

Cornelia: Du verkar labil och lite konstig, jag fattar inte vad du menar.



Kajsa: Ja men det är nog för att du inte har så stora, du har ju perfekt normalstora. Har man stora blir de hängiga. Eller så är det själva graviditeten som gör det, men känns mer som amningen. Jaja, bröstoperation here I come!

2011-02-21 @ 19:25:31
Postat av: Cornelia

Erika: Jag har varken barn eller anlag för hängbröst (har faketuttar). Men även om jag hade barn och anlag för hängbröst så skulle jag självklar amma barnet. Herregud, du kanske bara uttryckte dig förbaskat klumpigt, men du kan ju inte säga att du ÅNGRAR att du ammade DITT BARN. Hör du inte själv hur vrickat och lattemammigt det låter? Hängbröst händer ju förr eller senare ändå, doesn't it?



2011-02-22 @ 14:51:11
URL: http://bitterheterna.blogspot.com
Postat av: Erika

Grattis till dina faketuttar!(jag menar det). Själv skulle jag skaffa ett par direkt om jag hade råd och inte planerade fler barn i framtiden. Däremot ÅNGRAR jag att jag ammade MITT BARN eftersom det troligen gjorde att jag fick hängbröst. Varför skrev du det med versaler? Konstigt. Varför skulle det vara vrickat?? Tror du att hon uppskattade bröstmjölken så mycket så att jag inte borde ångra mig? Det är helt jävla otroligt att amningshetsarna gömmer sig precis överallt. Jag vet inte vad du har för vrickad uppfattning om amning, men jag förstår verkligen inte varför du som varken har barn eller hängtuttar ens har en åsikt i saken. Till sist, hängbröst är väl bättre om de kommer senare än förr, eller?

2011-02-22 @ 23:09:59
Postat av: Lina - mamma men mest människa...

ibland är det jäkligt svårt att hålla käften men med risk för att vara en aningens liten besserwisser: Hänget kommer inte med amningen, den kommer med graviditeten så att avstå amningen enbart för att undvika hängbröst har ingen effekt. Trodde att det bara var fjortismammor i Danmark som fortffarande trodde på den myten...

2011-02-24 @ 09:38:15
Postat av: Erika

Jag visste inte att det var en myt, har aldrig hört det innan. Men det kan nog stämma att det är själva graviditeten för vissa, vad beror det på? Själva amningen gör ju att man får jättestora tuttar, så det är väl naturligt att de blir hängiga efter. Det är liksom inte kärnfysik vi pratar om. Men många som blir föräldrar verkar helt tappa konceptet och utnämna sig till experter på både amning, barnuppfostran och andras kroppar. För min del fick jag hängbröst av att amma, punkt slut. Sen att det finns tusen andra (bekvämlighets) skäl till att inte amma det är en annan femma.

Ps: Du kanske skulle ta en kurs i drejning?

2011-02-24 @ 11:01:33
Postat av: Cornelia

Fast borde inte barnets bästa gå före bekvämlighetsskäl?

2011-03-13 @ 11:22:08
URL: http://bitterheterna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0