dag 23, mitt hem.

dag 23, mitt hem.

Mitt hem. Helt underbart. Älskar det.
Mitt golv är en annans tak, vilket är lite jobbigt eftersom min man är så odiskret, men barnens gol är nervåningens tak. Vilket alltså betyder att vi har en etagelägenhet med liksom en egen trapp och egen ingång. Väldigt puttignuttigt.

Vi har ett grått och orange´t badrum med tvättmaskin och torktumlare , ett litet sovrum som kallas suicideroom(this is Matlida in the suicideroom)

vårt svarta sovrum, vårt svarta kök, en liten balkong och en stor balkong på nedervåningen.

på övervåningen har vi två stora förråd, Palomas turkosa enorma rum, Umas rosa lite mindre rum, en TV-hörna och det gröna badrummet med dusch.

Vi har en osmart hall också med fula bruna tapeter som jag hatar, men hallen har ett fönster vilket är lite trevligt. Dock har det medfört att många sett oss nakna många gånger.

Vi har en gudomlig soffa som påminner lite om ett stort moln. Faktum är att soffan heter Cadillac XXL eller nåt sånt.

Sen har vi en 32" TV på en gammal läskback som jonas morfar gjort i sin verkstad när det inte fanns nåt att göra på 1700-talet.

Vi har trasiga köksmöbler i teak och svart galon, med en prickig vaxduk från 10-gruppen. Vi har även soffkuddar därifrån. (jag är lite besatt)

Vi har engasolkgrill på balkongen och jättemycket damm. Alltså skitmycket damm. Överallt jämt.

Vi har mer böcker än bokhyllor eftersom min man är något av en "läsare". Det är jag också, men inte alls i samma utsräckning.

Vi har parkett på hela nedervåningen och golvvärme. Så jävla lyxigt. Minns fortfarande tiden då man hade parkett i vardagsrummet och plastmatta i restan av hemmet. Sad...:-(

På övervåningen har vi grå heltäckningsmatta.

Vi har en liten vädringsbalkong i sovrummet. Där brukar jag stå rätt ofta faktiskt.

Vi har en turkmatta i vardagsrummet och en svartvit matta i köket. En turkos matta i hallen och plastblommor i sorummet.

Vi har en rosa vardagsrumslampa


lampan även känd som "analhålet i taket"

och vackra tavlor.

Vi har inte en enda gardin på nedervåningen och kommer nog aldrig skaffa.

Vi har integrerad diskmaskin och varmluftsugn i arbetshöjd. (Du hör, det lönar sig att arbeta som undersköterka)

Nä men allvarligt, jag har det bästa hemmet man kan önska sig. En liten microliten gräsplätt hade varit nice faktiskt. Och ett badkar.

Frågor på det?


Kommentarer
Postat av: stina

haha! analhålet?!?!?

2011-06-23 @ 10:09:34
URL: http://psychololita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0