trattkantarellen Ellen.

Idag var jag Jonas och Märta ute i skogen hela dagen och plockade svamp.
Det var så mysigt och romantiskt, så efter ett tag fick jag nog och började kalla alla svampar jag plockade för kukar.
Något inspirerad av Filip och Fredriks småländska arga män.

"fy fan, kolla på den här långa kukajäveln då"
"och det var den minsta av dom minsta små svampkukar"

jag tyckte det hela blev mycket roligare då, men Jonas blev mest störd.

Vi fick precis så det räckte till en varsin macka.



Kommentarer
Postat av: Ulla

Det är ju typiskt att det är ett f.d. barn till mig som visar lite intresse för att plocka svamp. De ordinarie vill helst ha den fryst och färdig för kastrullen. Men alla barn och barnbarn älskar att äta svamp och det är man tacksam för. Svampkrustader är det fortfarande slagsmål om.

2011-09-19 @ 09:18:55
Postat av: professional writers

Such event could be interesting to many people. But not everyone know about it.

2011-12-01 @ 13:39:40
URL: http://e-writer.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0