INTE Tacos tack!

Det här proppar familjen graviditetsvikariat i sig denna vecka:

Stinas kyckling
(med grädde och kokt potatis i själva formen= typ ingen disk alls)
Ärtsoppa och pangkaka
Pepparotskött (igen eftersom både jag och Uma är besatta)
Lasagne, men ska jag välja veggo eller kött? Jag gillar veggo bäst, Jonas har Asberger och klarar inte av sånna tossiga förändringar i livet...
Spenatsoppa med kokt ägg och toast
Korvgryta
Grillad lax med citron-rödlöks och romsås


Vad äter ni? Ge mig inspiration for God´s sake!

Kommentarer
Postat av: sofie

men vaddå i formen? slippa disk heey jag vaknade MEN fattar inte hur du menar tell me =)

Här hemma är det mycket skitmat typ samma sak da ut o da in MEN jag har kommit på ett skitbra recept som jag hittat på alldeles själv och är så lätt att göra:

gör pommes i en form

stek köttfärs med massor av kryddor typ grillkrydda osv

gör bearnesås (vet inte hur det stavas tror du fattar beasås? fattar du?)

sen ta ut pommes när dem är klarar häll köttfärs över

häll såsen över köttfärsen

typ som lasagne osså in i ugnen nån minut TADDDA låter säkert skitäckligt MEN jag lovar det är gott och snabbt att fixa! tro mig denna mamman hatar att laga mat

2010-08-16 @ 22:54:02
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com
Postat av: kajsa

Alltså Stinas kyckling ligger redan i en form när du köper den, så kokar du några potatisar, delar dom och häller på lite grädde och kryddor så slipper du disk.



Din rätt lät ju...hehe intressant. Kanske ska testa nån gång.

2010-08-17 @ 08:42:25
Postat av: sofie

haha jag vet att det låter äckligt men jag lovar det är gott

2010-08-17 @ 20:05:42
URL: http://www.mittsvenssonliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0