eget parti?

lite pryttlar ajg tycker:

Saftiga skatter men måtta på hur mycket man ska straffas för att man har pengar.
Förbifart Sthlm, yes please!
Kvotering på föräldrapenningen. 40% mamma 40%pappa 20% valfri
Skyskrapor i Stockholm, men kanske inte nödvändigtvis på Långholmen av alla ställen, det ligger ju så jävla off.
Aveckla kärnkraften på lång sikt
Frivilligt att arbeta till 69 års ålder
Mer genustänk i förskolor och skolor, eller snarare jävligt mycket genustänk bland pedagoger.
gör Gudrun Schyman till jämställdhetsminister (orealisktiskt önsketänkande, jag vet)
Inför inte könskvotering i styrelser mm
Barnomsorg på obekväma arbetstider
Det är kul för vissa att dom har pengar. Good for them!
Se över den psykiatriska vården och personer som är sjukskrivna pga psykiska besvär.

osv osv.

Kan ni förstå att jag har svårt att välja parti att rösta på?  Eller heja på eftersom jag inte är Svensk.

Och ni kanske förstår hur otroligt okunnig jag är inom politik, jag har i 28 års tid bara tyckt, för att alla andra har tyckt och för att mina föräldrar har tyckt, och aldrig aldrig någonsin ifrågasatt eller ens tagit till mig högers politik. Nu vid 28 års ålder hände det plötsligt. Efter att ha hört en intervju med Adam Cwejman så slog det mig att mitt motto i livet är " KOM IHÅG, IFRÅGASÄTT ALLT" och det gör jag nu.
Det är spännande och kul. Min miljö/vänsterpartist till man hejjar på med glada ord.

Go Kajsa, ifrågasätt!

Men som Martin sa i sitt tal på vårt bröllop: "Jonas tror att han är vänsterpartist, men han är så jävla mycket moderat egentligen"




Kommentarer
Postat av: Minnia

Är inte du svensk medborgare?



För övrig känner jag likadant, jag verkar hålla med varje parti om något och ha helt motsatta åsikter om något annat! beslutsångest

2010-09-08 @ 11:15:57
URL: http://minnia.se
Postat av: stina

har du gjort svt´s test? tyckte jag fick bra hjälp av det.



www.svt.se/valet

2010-09-08 @ 11:47:56
URL: http://psychololita.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker Jonas verkar vara en Väldigt sympatisk man. Himla trevlig.

2010-09-09 @ 22:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0