omoraliskt

Sverigedemokraterna, vad ska man säga?

Igår morse satt jag och Paloma bara och tittade rakt fam vid frukosten och lyssnade på nyheterna och sa "fy fan" ...."shit!" om och om igen (Jag visste att det var en bra idé att lära barnen att svära vid rätt tillfälle)

Det är lite så det känns fortfarande, jag har inte riktigt tagit det till mig, och vet inte riktigt hur mycket jag ska låta media påverka mig stressmässigt eftersom jag inte får utsättas för stress med sammandragningar och mjuk livmodertapp och allt. *nickar förnuftigt*

Media är mitt nya hatobjekt nämligen. Har t.ex slutat läsa ledarna just nu för att försöka få så mycket fakta-input som möjligt och så lite spekulationer och skrämsel och personliga åsikter som möjligt.

Jag kör strutsen så länge (den KD berättat om) och hoppas att MP och M löser det här nu.Hand i hand.
Kan man hoppas på det?

Känner mig stolt över alla de som samlades igår i protest mot SD.
Alla de som har den här lilla "vi gillar olika" bilden på facebook.

Kan dock inte låta bli och vara elak och fråga mig, alla ni/de som gillar olika, vart bor ni? Vilka umgås ni med?

Jag skulle tyvärr inte kunna ha den där vi gillar olika handen på min bild för jag tror inte att jag kan inte stå för det.
Jag flyttade från ett invandrartätt område till ett mer svenskt, från det mera svenska till ett villaområde där där det visserligen finns en hel del invandrare, men dom bor i 4 miljonersvillor och arbetar således som lärare, läkare,sjuksköterskor, banktjänstemän och forskare.
Det gjorde inte våra utländska grannar i Jordbro.

Jag var överlycklig när mina döttrar fick dagis och skolplats här, istället för i Visättra där mammorna inte kunde svenska, där pojkarna kallade mina döttrar för jävla hora dagligen, där pojkarna tog strupgrepp och dagisfröknara var omöjliga att komunicera med och man fick använda engelska ord för att nå fram ibland.

Jag gillar olika, jag vill inte att vi stoppar flyktingflödet, jag behandlar alla människor med respekt och på samma sätt.
Bara jag själv och mina barn slipper vara mitt i det medans integrationspolitiken arbetas fram och problemområden ordnas till och ja ni vet.

Det låter säkert skithemskt, men det står jag för.



Kommentarer
Postat av: syster stor

Åh, vilket bra inlägg! Välskrivet och klokt!

2010-09-21 @ 14:26:38
Postat av: Jenny

Jag gillar heller inte gillar olika! Kan inte se att det ska göra någon skillnad. Kanske dumt att tänka så men mmm ändå... tycker det känns knasigt hur som helst!

2010-09-22 @ 22:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0