Kissie och Olga sitting in a...

Min dotter läser Kissie´s blogg ur ett freakshowperspektiv.
Bör man börbjuda det?
Kan man förbjuda det?

Är det inte en pro-anorexiblogg?

Det är så vansinnig att när man tittar på hennes bilder så undrar man varför ingen ingriper. Hennes föräldrar? Hur kan man låta sitt barn se ut så?


Jag har iallafall hittat en ny favoritblogg.
Olga Rönnberg på Mama. Underbar!

Har 8 dagar på mig att tappa nåt kilo innan lilla plymen ska döpas.
Och bygga upp lite muskler kanske?


Här vägde jag ca 105 kg.

Idag väger jag 85,9.

Jag har med andra ord typ inte gått ner någonting med tanke på att plymen är snart 6 månader.

Kommentarer
Postat av: Erika

Hjälp! Är hon reda ett halvår! helt sjukt ju. Är det så att man går upp mer och mer för varje unge man bakar?

2011-05-06 @ 14:16:15
Postat av: Erika

Alltså under själva graviditeten menar jag.

2011-05-06 @ 14:17:04
Postat av: kajsa

nej, jag har typ gått upp exakt 30 kg med alla tre.

2011-05-06 @ 17:08:54
Postat av: Ia

Kissbloggen skulle jag vilja kalla proana faktiskt. Det går nog inte att förbjuda att kolla på den - då blir det nog bara extra intressant. Så länge det är ur freakshow-perspektiv kan du nog vara lugn, men prata mycket om det tror jag är viktigt.



för jag kan ju så jävla mycket om barn...

2011-05-06 @ 19:14:16
URL: http://themeangreenmachine.blogg.se/
Postat av: Paloma

Jag läser ju INTE hennes blogg jag kollar bara!

2011-05-07 @ 12:24:49
Postat av: Ia

Palle: jag kollar också bara...

2011-05-07 @ 13:01:04
URL: http://themeangreenmachine.blogg.se/
Postat av: Paloma

Jaha ok...

2011-05-09 @ 18:42:10
Postat av: kajsa

Ia, ja men visst är den det?

2011-05-11 @ 10:47:22
Postat av: Nike

Haha, kan känna igen det där med att läsa Kissies blogg ur ett freakshow-perspektiv. Jag och lillbrorsan har suttit och garvat åt bröstförstoringar och analblekningar i ett halvår nu snart.



Finns ju många som läser den på största allvar, har jag hört. Får väl ses som ett friskhetstecken att din dotter inte gör det. Men jo, visst blir man påverkad även av ett freaks smalhetshets ibland... och då är jag ändå vuxen. Men det är väl en del av livet att lära sig att hantera sånt också, är jag rädd.

2011-05-14 @ 12:45:57
URL: http://www.bokmalande.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0