Enternainer

Palle har tjtat i ett halvår om att få följa med mig till jobbet, så igår kväll så fick hon äntligen det.

Och det är svårt att förklara det sorgliga och tragiska men ändå väldigt väldigt fina i att en 8 åring kan underhålla en 35 årig heroinist som den senaste veckan gått och slitit oss på avdelningen i kjolarna för lite uppmärksamhet och en extra lugnande.

Han stod och hängde vid expeditionen som vanligt och när jag till slut inte orkade höra hans malande om pizza och polare så beordrade jag honom att gå och prata med min dotter som satt i dagrummet och han sken upp som en sol och lärde henne allt han kunde om pippi långstrump och livet.

det var väldigt sött och sorgligt. sen gjorde dom high five och han kallade henne Palova.

Kommentarer
Postat av: Sonja

vad gör en 35årig heroinist på ett ålderdomshem?

2008-07-15 @ 15:00:42
URL: http://burriburr.wordpress.com
Postat av: Terry

Så nu vet hon hur (och var) man fixar en shysst sil. Topp!

Sonja: Knark är skitfarligt och gör så att kroppen åldras i förtid. Faktiskt.

Postat av: kajsa

sonja, jag jobbar inte på ett ålderdomshem.

terry, japp, hon är redan nere i fördärvet.

2008-07-15 @ 22:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0