på jobbet

tillbaka på jobbet, helt jävla orutinerad efter att ha varit ledig i 3 veckor.

Jag hade glömt mina tofflor, jag hade glömt att ta med mig strumpor, jag hade glömt att ta bort mitt vinröda nagellack, jag hade glömt att klippa naglarna( det är högst förbjudet att ha långa eller målade naglar på jobbet) jag hade glömt att jag lånat ut mitt skåp till en vikarie så jag sprang runt som ett cp i morse och skrek på jonas att han måste hitta skåpnycklarna så jag kom 10 min för sent i Malins gamla runktofflor som var för små och asfula patientstrumpor och nagellacksbortagning i högsta hugg som rann längst fingrarna.
Men sen så var det faktiskt helt underbart, när jag liksom började jobba framåt 20 över 7 och hälsade på mina små sladdriga mjuka russinpatienter så kände jag verkligen att jag älskade mitt jobb.
Jag gör verkligen det.

Och så älskar jag Malin som mest sitter i expeditionen som "Kordinator" (så jävla fänsy pänsyfult ord)
Henne kan man dra lite nynazistiska skämt för och oftast så gör vi så ful min vi kan till varandra när vi ser varann.
Det är väldigt kul om det står nån biståndshandläggare eller anhörig och ser spektaklet.

Malin, om du läser det här, den här är till dig


Now I've had the time of my life
No I never felt like this before
Yes I swear it's the truth
And I owe it all to you
'Cause I've had the time of my life
And I owe it all to you

I've been waiting for so long
Now I've finally found someone
To stand by me
We saw the writing on the wall
As we felt this magical
Fantasy

Now with passion in our eyes
There's no way we could disguise it
Secretly
So we take each other's hand
'Cause we seem to understand
The urgency
Just remember

You're the one thing
I can't get enough of
So I'll tell you something
This could be love because

I've had the time of my life
No I never felt this way before
Yes I swear it's the truth
And I owe it all to you

Hey, baby

With my body and soul
I want you more than you'll ever know
So we'll just let it go
Don't be afraid to lose control, no
Yes I know what's on your mind
When you say, "Stay with me tonight"
Just remember

You're the one thing
I can't get enough of
So I'll tell you something
This could be love because

I've had the time of my life
No I never felt this way before
Yes I swear it's the truth
And I owe it all to you


But I've had the time of my life
And I've searched though every open door
Till I found the truth
And I owe it all to you

[SOLO]

Now I've had the time of my life
No I never felt this way before
Yes I swear it's the truth
And I owe it all to you

I've had the time of my life
No I never felt this way before
Yes I swear it's the truth
And I owe it all to you

'Couse I've had the time of my life
And I've searched though every open door
Till I found the truth
And I owe it all to you...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy fan vad jag älskar dig! Sitter här och blir alldeles rörd.. Såå skönt att du är tillbaks. Du får vänta tills torsdag,då ska JAG sjunga för dig.

2008-07-08 @ 18:35:57
Postat av: Maggie

Du har sån JÄVLA tur!!! att du träffar folk som hajjar dg!!!! Ta en lott!

2008-07-08 @ 21:43:38
Postat av: Gutegirl

asg

Jag jobbar som biståndshandläggare och du vill nog inte veta vad vi säger om er på sjukhusen!

2008-07-10 @ 09:03:21
URL: http://gutegirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0