Diva Carola

Nu sak jag göra er en tjänst.
ni ska få en upplevelse utöver det vanliga(om du har humor, om du inte har det kan du lämna sidan på en gång)
Det finns en liten människa som var med i Outsiders för några år sen som heter Diva Carola, hon är jättebra.
Hon är:
Entertainer
föreläsare
krönikör
sångerska
skådespelerska.

Här kommer lite olika filmklipp på henne.
Jag vill att du tar dig tid och tittar på dom, inte növändigtvis alla för dom är rätt långa men det här tex kan man 1  minut och 40 sekuner in i videon se hur hon gör en underbar verision av Eva Dahlgrens "vem tänder stjärnorna" och inte bara det, hon gör det så proffsigt. hon har lite mellansnack i låten om saker man ska tänka på tex tycker hon att vi ska säga ja till livet.(??)

Och i det här klippet så får man se hennes fina skådespelartalanger i en film som heter Morganas befrielse, vilkent är en film som jag personligen tycker verkar riktigt bra. Lite lågbudget kanske, men handlingen, dialogen och skådespeleriet är fantastiskt.
Det här klippet berörde mig något oerhört!! Tårarna brände innanför ögat när jag såg det första gången.

Foto vet jag inte vem som står för, men ni får helt enkelt titta själva och bilda er en uppfattning.

Sen finns det en intervju med Diva Carola som ni kan se här.
Reportern verkligen inproviserar fram frågorna och det innehåller inte en enda klyscha från divans sida.

Titta på dom här klippen, det är värt det!

Jonas hatar Diva Carola. Varje kväll innan jag somnar måste jag få en dos, men han blir sur och stänger av datorn.

Kommentarer
Postat av: mattias

jag tror jag har sett henne live. hon var en av dem mitt ex brukade referera till som "hobbytransorna". men nu kan man ju se att hon har växt med sin uppgift och är allt annat än amatör. finner inga ord. kvalitet.

2008-09-30 @ 10:09:33
URL: http://upsdowns1.blogspot.com
Postat av: maggie

Nä men !!Tänk att man vänjer sig vid allt!

2008-10-01 @ 18:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0