paralympics

allvarligt, paralympics?

Jag kan inte låta bli att fundera på om man sjunker ner på en 3-årings nivå bara för att man är döv ,stum, lam eller  dvärg? JA! Jag vann 200 m frisim yes yes yes, dom jag tävlade mot var en neurosedynskadad, en dvärg med enbart armar och en skoliossjuk 65-åring. Blir dom glada när dom vinner med en hel bassäng i skillnad, alltså det skiljer kanske 50 m mellan vinnaren och silvermedaljören.
 
Alltså jag tycker att det är bra att alla får tävla, fast hur mycket bragd blir det? Hur glad blir man när man vinner bara för att man är minst dålig, minst handikappad?

Kommentarer
Postat av: Sonja

hahaha sänds det ens på tv?

2008-09-15 @ 00:01:37
URL: http://burriburr.wordpress.com
Postat av: maggie

Men sonja? Tror du det är Kajsa som tävlar mot sina pasienter???? Tänk lite för faan innan du yttrar dig. Hur är läget annas då? Farmors lilla gris? Kramis.

2008-09-15 @ 14:19:16
URL: http://tutt.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0