viktväktare

Har jag berättat att jag börjat på viktväktarna igen? Ja, det har jag iallafall eftersom det funkar så jävla bra.
Jag är månadsmedlem, vilket innebär att man måste skriva ut ett litet kvitto, men ajg glömmer alltid det, och skyller varje vecka på olika saker och så blir dom som jobbar på vv irriterade och så får jag ett specialundantagskvitto typ.

Men iallafall, idag hade jag verkligen bestämt mig för att ha med det där kvittot, så när jag var ute och slirade en sväng på stan efter jobbet så kom jag på att jag var tvungen att logga in på viktvaktarna.se och skriva ut skiten, på väg till KTH så såg jag ett internet café på Odengatan vid Odenplan, så jag tänkte att på tillbakavägen så skulle jag springa in där och skriva ut skiten.
När jag på vägen tillbaka hoppade av 4:an och gick mot det här internet cafeét så kände jag att jag ångrade mig jävligt mycket eftersom det kryllade av 15åriga konstnärsbrats, alltså, dom var överallt. Småbrudar med brun utan sol som blängde på mig och kladdade med läppglans  och smågrabbar med keps som övade sparkat i luften mot varann. Jag skämdes när jag gick in och hoppasdes att ingen skulle se mig, men självklart så fanns det ingen skrivarjävel. Ingen skrivare på ett internetcafe? kom igen!

Iallafall så sprang jag in på stadsbiblioteket, men där var man tvungen att ha lånekort, vilket jag fick veta efter att ha kutat runt där som en speedad unge.
Så jag smög mig på en tjej och en kille som satt och surfa.
Det lät typ så här:

"eh heej, eh...jo..vet ni om man måste vara medlem typ för att skriva ut saker här?"

"sorry, do you speak English?"

Yes, alltså, eh, hehe..can I give you like 20 kronor to borrow you inlog-thing, I really really need to print a really  really inportant thing and im in a big hurry!!

"Yeah sure, no problem."

så långt var ju allt bra, sen satt dom liksom kvar jättenära mig, och jag inser ju att viktväktarnas logga ser likadan ut i hela världen, pinsamt, men skitsamma tänker jag och tar fram mitt viktväktarpapper och börjar logga in .

"Oh, so you need like a recepie?" (litet hånskratt)

OH!?...oh...(tänker ut en lögn) "the thing is that my grandmother is in the weight watchers (gör en min som betyder typ "min mormor är så jääävla töntig") and i priomised her to print this thing 4 weeks ago and I always forget, and she´s really old and doesent have a computer and dont understand this thing with internet you now, old people...hehehe, shis like 85 years old (vilken 85 åring går på viktväktarna??)and now shes waiting for me in Fridhemsplan, you know, Fridhemsplan so....hehe."

"OK, thats cool".

Men jag lyckades inte logga in, jag fattade inte hur man gjorde, så istället för att bara tacka så jättemycket och gå därifrån så var jag liksom tvungen att fortsätta ljuga och ba. OH MY GOD!!!!! jesus, my grandmother is going to kill me, shit, OK thank you so much anyway, oh my poor grandmother bla bla bla.

så det slutade med att jag fick gå till viktväktarna utan det där jävla kvittot och ljuga, igen, och säga att jag tyckte att inloggningen var för avcancerad så jag ville betala dubbelt istället för att logga in.

Kommentarer
Postat av: bellschen

Så mkt tid till ingenting liksom.

2008-09-09 @ 21:36:57
Postat av: Sonja

jag fattar inte... går viktväktare på typ anonyma alkoholister-möten? och till dessa måste ni ha kvitton?

2008-09-09 @ 23:30:30
URL: http://burriburr.wordpress.com
Postat av: kajsa

Sonja, ja, alltså ,man måste ju väga sig för att veta om man gått ner, det är därför det funkar, och om man vill vara månadsmedlem så ska man ha med sig ett kvitto.

2008-09-10 @ 10:03:51
Postat av: Sonja

Öööh.. så dom vill inte ha typ obehöriga som kommer och "gratisväger" sig på deras våg?

2008-09-10 @ 11:51:08
URL: http://burriburr.wordpress.com
Postat av: kajsa

haha, nej det är klart att det kostar pengar, det är konceptet, det är därför det funkar.

2008-09-10 @ 12:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0