Good for me!

När jag växte upp så var det många vuxna som pratade bakom min rygg och sa att jag skulle bli knarkare eftersom jag haft en sån ..."skum" uppväxt.

Jag var jättedålig i skolan, skolkade i princip hela högstadiet och umgicks mycket med pundare. (även om jag hade massa andra underbara vänner som inte knarkade)
Jag hoppade av gymnasiet och skaffade en WTunge osv osv och så brukar jag tänka att det är lite småkeff att "bara" vara undersköterska. Att jag vill plugga och bli någonting där man tjänar massa pengar och har en egen telefon. för då har man typ lyckats.

Fast då brukar jag titta på den här bilden från jobbet och bli så himla stolt över mig själv, för jag har en egen namnskylt, en egen lön och jag betalar skatt och jag knarkar inte och jag går till jobbet och lever ett helt normalt liv.

Jag sitter inte häktad, eller i nån lägenhet på Östermalm med en kanyl i armen eller på nån parkbänk mewd skitiga kläder.

Helt plötsligt så blev det jävligt högstatus med en komvuxutbildning och 17.500 kr i lön.

Konstigt vad bra det kan bli om man sätter lite perspektiv på saken.


foto: Anders Persson.

Kommentarer
Postat av: Terry

:')

Så fint.

Min mamma säger samma sak, hon fick höra att hon i bästa fall skulle bli prostituerad. Hon blev msk/beh.ass med två fantastiska kids och allt det där.

2009-02-01 @ 13:10:23
Postat av: Anonym

Mkt fint formulerat :)

2009-02-01 @ 18:18:15
Postat av: Anonym

ja då sitter jag här med en klump i halsen, fuktiga ögen och ett leende på läppen och är också stolt över dig.

2009-02-01 @ 22:53:10
Postat av: Helena

Håller fullständig med dig! Jag är också "bara" uska -men trivs bra med det då det är just det jobbet jag vill utföra inom vården! Jag är inte intresserad i läkemedels biten eller pappars- och telefonarbete. Jag vill jobba närmast patienten; och det gär man som uska. Ett jävligt viktigt arbete och jag är jävligt stol över mig själv -för jag är GRYM på mitt jobb!! :D

2009-02-02 @ 16:17:24
URL: http://nogg.se/hesa
Postat av: Madde (Disela FL)

Hahah! Jag hoppade också av gymnasiet, började jobba på McDonalds och skaffde unge när jag var 21. Ganska ogenomtänkt enligt många. Ganska smart av mig, tycker jag! Och pluggar till undersköterska gör jag med förresten. Vi kan, trots att inte så många tror det. Ha det bra!

2009-02-02 @ 19:43:39
Postat av: Paul

Du har all anledning att vara stolt över dig själv. Ett viktigt jobb, 2 fantastiskt gulliga ungar och en ny etagelägenhet. Dessutom har du lyckats få en 40-åring att lämna "tonåren" bakom sig...:-)

2009-02-03 @ 22:14:18
Postat av: Sonja

Är din kille 40 år!?



den där bilden får mig också att vilja bli uska.

2009-02-05 @ 15:11:38
URL: http://burriburr.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0