är du dålig älskling?

Äter  magmedicin för min mongomage.

Det finns så klart biverkningar. Efter biverkningarna kan man läsa följande:
"Om någon av biverkningarna blir värre, eller om någon biverkning som inte nämns i denna information skulle uppstå, uppsök läkare"

Här kommer biverkningarna:
huvudvärk
yrsel
diarreé
trötthet
hudutslag.
Så långt känns det helt OK, allt det lider jag redan av.
nässelfeber
allergisk chock-inte alls farligt att få
angioödem
kramp i luftrören-kul!
hepatit
långsam puls-hur långsam är tillräckligt långsam för att söka? 30?
hjärtpåverkan
förvirring
hallucinationer
depression
ofrivilliga rörelser, muskelryckningar
bröstsmärta
dimsyn
gulsot
inflammation i bukspottskörteln
leversvikt
håravfall
försämrad njurfunktion
kärlinflammation.

Alltså, nu vill jag veta, hur ska jag kunna avgöra om mina kramper i luftrören blir värre?
Hur resonerar  jag kring syner?  nä nu hallucinerar jag otroooligt mycket, bäst att uppsöka läkare.

Om jag skulle få flera biverkningar samtidigt då?
Jonas kommer hem, jag ligger i sängen  halvt flintskallig pga håravfall, helt gul i ansiktet och ögonvitor som äggulor pga gulsot, katater som jag satt på mig själv pga nedsatt njurfunktion, gråter pga depressionen, har svårt att prata pga kramp i luftrören och har lite muskelryckningar.

Hur ska han avgöra om symtomen blivit värre än när han åkte?
Ska han ringa vårdcentralen om jag säger : "Nä, det är OK, det har inte blivit sämre sen i morse"

Tänk om jag bara är förvirrad?


Kommentarer
Postat av: terryleene

Du kommer ligga där och flämta med ödemläppar och pankeatit, men du kommer iallafall ha en fint fungerande mage. Så när Jonas kommer hem kommer han ba: Feces ua. Stora eller lilla "a" idag?

2009-02-06 @ 16:24:22
URL: http://terreleene.blogg.se/
Postat av: Anonym

Idag blommade det ut en stor mjuk avföring ur den "lilla" bajsrosertten. Ua.

2009-02-06 @ 21:26:37
Postat av: terry

Aldrig har jag hört något så vackert. Vem är du, anonyme poet?

2009-02-08 @ 12:27:09
URL: http://terreleene.blogg.se/
Postat av: kajsa

Terry,

Det är Jonas.

2009-02-08 @ 21:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0