kontrasternas stad

Obs! EJ ironi.
Obs! Inte någon försvarsblogg pga sepet som kommenterade häromdan.

Imorse när jag åkte till jobbet kände jag att, ja jag sätter på mig mjukisbraller och t-shirt och jympadojjer(dock ej dom psyksjuk turkosa med lila skosnören utan basketdojjerna, jättevarmt) och glider uväg eftersom det var  i ottan.

Jonas plockade upp mig efter jobbet och förslog att vi skulle gå till room. Under dom 8 år som ajg har känt hnom så har han tjatat om den där jävla helvetesbutiken jämt.
Han brukar gå dit när jag jobbar, men idag ville han ha med mig.

Jag gick tyvärr med på det.
Det kryllade av folk i Canadian goose jackor och nonchalant sladdriga byxor till curlingkängor, det var barn , fy fan i helvetet vad mycket så äckliga Kungsholmsungar  som stod i små tweedjackor och lackskor och leopardpälsar (panda-pelsar också) och skrek och stackars bäbisar i handikappvagnar(läs Urban Jungle) iförda dunoveraller, helt ollonlila i ansiktet av värmen, medans mamman strosade helt avklädd och tittade på kohudar och fula plastlampor.

Jag var så otroligt bajsnödig, och Jonas är en sån där människa som tycker att saker är pinsamma, så jag var hela tiden tvungen att säga högt att jag höll på att bajsa på mig, fast inte HÖGThögt, utan i vanlig samtalston så fort det gick förbi ett par (Jenny och Markus, 32 år, inga barn, har en 2:a på Sheelegatan, jobbar med ..ja skitsamma, det kryllade av sånna par på R.O.O.M också)

Köpte iallafall en jättefin matta till köket.
Sen åkte vi till Hebron City  i Kungens Kurva.
Där var det hysterisk stämning.
Nu kommer det här låta jätterasistiskt, men jag ska fan aldrig mer åka till Hebron. Det är så mycket högljudda människor att jag får panik. Dom är som mig fast med det där hårda arga arabiska språket.
Hade det varit ett köpcentra fyllt med Jamaicaner eller Holländare eller folk med lite mer "harmoniskt" uttal hade det funkat för mig.
Det låter som att dom ska börja skjuta med gevär rakt upp i luften hela tiden, och dom har så många barn per vuxen.

Där hittade vi bara mat på Willys.
Sen åkte vi hem och sjöng på Lyckliga kompisarna på vägen. Underbart!
Sen kan ni gissa vad jag gjorde, med en Elvistidning och golvärmen på.

Kommentarer
Postat av: My

Vet inte. Pluggade

2009-01-17 @ 19:58:48
Postat av: Bellschen

Åh! Vad skönt! Jag väntade med spänning på när din bajsning skulle äga rum. Jag känner enbart lättnad nu. Du hade ju kunnat kravla upp och hänga med knävecken på något magnifikt sopkärl inne på ROOM och krystat till i frustration.

2009-01-18 @ 20:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0