repris

Det 3:e blogginlägget jag skrev 2006.
Very funny!

Alfons Åbergs mamma.

Vart fan e hon liksom?
Varför nämns hon aldrig i böckerna eller filmerna om Alfons?
Antingen så är det ju så att hon är död, men då skulle ju amatör psykologen Gunilla Bergström nämna det i typ "Begravning med Alfons Åberg"

Eller så sitter hon på nån metadonklinik och har massa jobbiga rättegångar åtalad för stöld och misshandel framför sig och pallar inte ringa Alfons.
Tänker att hon ska göra det när hon rett ut all skit.

Eller så har hon typ flytt i fruktan för Alfons pappa,som har misshandlat henne både psykist och fysiskt under flera års tid.
Och eftersom han är rätt så auktoritär och har status pga sitt yrke så har han lyckats få vårdnaden om Alfons genom att ljuga i rätten om att hon är sinnesförvirrad eller nåt.

Ja, jag vete fan asså.
Jag gillar tanken på det sista alternativet bäst.

Tänk er Alfons farsa stå där med pipan i mun och de bruna manchesterbrallerna på och skrika så att spottet stänker och vara allmänt arg,otrevlig och våldsam och sen ba:
"förlåt, det ska aldrig hända igen"

I vilket fal som helst så är hon ju inte så mån om sin son iallfall

Kommentarer
Postat av: Terry

Jag tror också på det sista alt. Pappan ba borstar av sin tweedklädda arm lite förstrött och typ: -Och du, ingen skulle tro dig. Du är en lågutbildad hysterika.

Och Alfons mamma ringer jourer och packar Alfies lilla väska och ska fly, men pappan hittar dem i den lilla lägenheten kvinnohuset har ordnat till dem. Och sen vänder han Alfons mot mamman. Och ingen får någonsin nämna hennes namn igen.

Tragiskt, om man tänker på det.

2009-01-17 @ 21:25:48
Postat av: kajsa

du gör verkligen så, att du skriver små minibloggar i folks kommentar-rutor.

Helt sjukt!



ps, dåligt av samhället att inte kunna skydda dom bättre.

ds

2009-01-17 @ 22:16:14
Postat av: terry

Det är så mycket lättare att åka snålskjuts på andras roligheter.

Om du misstycker (eller om du är rädd att jag ska sno din stargaze) får du väl döda mig.

Vi kanske ses snart.

2009-01-18 @ 13:58:02
Postat av: sonja

jag tror det är möjligt men inom mig har jag alltid förstått att hon dog i barnsäng och att alfons pappa aldrig mer kan prata om henne.



tyvärr rätt klassiskt och tråkigt men sån är ofta sanningen

2009-01-18 @ 14:06:41
URL: http://burriburr.wordpress.com
Postat av: Michis

Äh, jag tror att Alfons mamma misshandlade Alfons och Alfons pappa dessutom. Jag menar, han är ju en klassisk medberoendepersonlighet.

Alfons pappa mörkade det hela så länge han kunde, men till slut gick det för långt och han bokade en Cinderellakryssning mitt i vintern för bara mamma och pappa. Alfons var hos sin farfar så länge och när Alfons pappa kom hem från kryssningen så hade Alfons mamma tyvärr ramlat i Ålands hav och försvunnit i de mörka vattnen...

2009-01-19 @ 14:00:14
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Sonja

jag tror inte alfons mamma skulle välja kryssning.. tror han skulle välja helikopter

2009-01-21 @ 21:23:02
URL: http://burriburr.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0