Snälla familjen

Igår fikade vi hos Peder och Sanna och deras fina små barn. (om jag säger det så förstår ni att dom är fina)

Var inställda på att komma hem med en påse med lite kläder.
Kom hem med en hel pappkasse med kläder (så nu har bäbisen både en blå och en rosa overall)
Balja, resesäng, leksaker, mobiler, filtar, täcken och kuddar, parasoll, Haglöfs bära på ryggenmojäng, myggnät, specialeffekter till bilstol,Baby Björn och miljon andra saker.

När jag var på toa hade Jonas avböjt en Baby Björn.

"njäee, vi hade nog tänkt en lite mer sjalaktig sak, men tack ändå"
Och jag ba: "är du dum i huvet eller, det är ju gratis, det är ju inte direkt som att barn som burits i Baby Björn har autism idag"

Så vi satsar på Baby Björn och så kan man kanske skaffa en svindyr ergonomisk bärsele om ett tag.
1300 kr är rätt mycket pengar liksom.

Sjal känns uteslutet, jag är alldeles för fåfäng. Man ser ut som en kvinna med konstant mens och jättehårig röv när man bär barn i stora tygstycken. Bara i Afrika är det estetiskt försvarbart. Fråga mig inte varför.

Kommentarer
Postat av: burriburrsonja

Det enda med babybjörn är ju att den inte är ergonomisk, varken för mamma eller bäbis. Men äre gratis så äre.



sen måste jag säga att är barnet av det slag som måste bäras jämt för att inte skrika hysteriskt dygnet runt så bär man, även om man vill ta både sjal och barn och slänga ned på e6an.

2010-10-11 @ 15:22:12
URL: http://burriburr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0