min hälsofilosofi

Jaha, så var påsken över och man återgår till livet som viktväktare vilket jag märkt är ett lyckligare liv.
Den här veckan har jag levt ett liv som Marie Antoinette och det ska jag säga er ger ångest.

"Äh, det är påsk"
"Idag är jag ingen viktväktare, hö hö HÖÖ Bröööl"
"lite måste man unna sig" och äter 10 mackor, påskgodis och dricker 2 öl inom loppet av en timme.

Och så tror man att man blir lycklig, men det blir man fan inte.
Man ska leva sunt sunt sunt, sen på kvällen tar man en öl.
Man ska röra på sig röra på sig röra på sig, sen tar man en skål ostbågar framför TV:n.

Inte antingen eller. Det måste vara båda. Nyttig frukost, nyttig lunch, lång promenad, mumsig bearnaisesås middag.

Det är min hälsofilosofi.



Klagade jag??

Kommentarer
Postat av: Katta Kvack

Det är påsk idag och imorgon också. FYI.

2011-04-24 @ 19:20:08
URL: http://kattakvack.se
Postat av: Erika

Åh gud alltså jag kunde inte sagt det bättre själv. ÅNGRAR mina senaste utsvävningar så otroligt mkt, så inte värdigt! Känner bara hur jag är fullproppad med ren skit från den vitbrungula matkedjan. Och vad fick jag för det? Ångest samt ännu mer dubbelhaka. Nej förrädiskt är vad det är!

2011-04-24 @ 20:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0