snälla jag är desperat!

Jag bor i Stockholm, så utbudet är ganska stort. Här finns Skansen, Grönan, Junibacken, Fjärilshuset osv. Förra sommaren var bara hon och jag till Dubrovnik i Kroatien. Men det behöver inte alltid vara saker som kostar pengar. Finns ju massvis med andra roliga saker man kan hitta på.
Vad brukar ni göra med era barn?
Här kommer exempel på saker jag och min dotter brukar hitta på:

4H-gård www.4h.se/
Baka
Biblioteket
Bio (alltid lika skoj)
Boccia
Bowla
Bygga koja i vardagsrummet och mysa tillsammans
Cirkus (premiär i sommar)
Crocket
Cykla (alltid lika kul)
Djurpark/Skansen
Dricka thé/choklad
Fika
Film (vi brukar se film på datorn i sängen)
Fjärilshuset (Solna)
Fotografera i naturen (jäkla kul!)
Frisbee (svårt!)
Grilla (engångsgrill ute i naturen)
Gympa (armhävningar, situps, StåPåEttBen, jogga, hoppa, stå på händer)
Gå på museum
Gå på travtävlingar
Gå ut och gå
Husvagncamping/hyra stuga på camping
Ikea
Junibacken
Kasta tennisboll
Klättra/klättervägg
Kyrkan på söndag
Laga mat
Lyssna på musik / dansa disco
Lyssna på saga
Lära barnet spela schack
Läsa en bok (en lite mer avancerad, typ Bröderna Lejonhjärta)
Mata fåglarna med brödsmulor
McDonalds (eller annan restaurang)
Minigolf
Ordlekar
Parklek (Blecktornsparken)
Picknick under köksbordet/lägg filten ovanpå bordet så blir det en koja
Picknick ute
Plantera om blommorna
Plocka blåbär/hallon/lingon/svamp/kottar
Pussel (ett stort och svårt ska det vara)
Pyssel (pärlor, måla, klippa osv)
Rita/måla. Sen tapetsera en vägg med alla teckningar
Shopping (vi älskar att störa folk i butiker)
Simhallen/Simstrand (hon är som en fisk i vattnet)
Skriva en saga (jag skriver och hon ritar bilder)
Smaktest med ögonbindel, ex tre sorters choklad, chips, popcorn, frukt
Smoothies (vi brukar göra smoothies och sen äta tills vi är mätta!)
Spela fotboll (extra skoj med badboll)
Spela kort (Vänd 10'a, Finns-i-sjön)
Spela spel (Yatzy, Bingo, Memory)
Strosa på stan (fönstershoppa! skriva önskelistor)
Tivoli/Gröna Lund
Tv (vi är tv-addicts)
Tv-Spel (jag har inget just nu, men hon gillar Singstar)
Åka till farmor eller andra vänner och våldgästa!
Älgsafari (har vi inte gjort)
Äta BigPack-glass och sitta & titta på människor. Ta med plastskålar och skedar och bjud till förbipasserande.
Äta en skål med nudlar med pinnar (barn gillar pasta och att äta med pinnar var skoj)

Nu vill jag ha fler tips! Vad brukar ni hitta på för skoj?

Kommentarer
Postat av: Katta Kvack

Har du copy-pejstat från Familjeliv nu igen eller?

2011-05-01 @ 11:13:21
URL: http://kattakvack.se
Postat av: Bellschen

Det här är så jäkla sjukligt. Sedera människan som ränner runt på det här viset. Vi behöver lugn och ro för fan.

2011-05-01 @ 20:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0