Mamma

Varför hade jag sån ångest när jag tittade på Victorias secrets underklädes fashion show?nappast.



För att modellerna vägde omkring 40 kg mindre än mig och var väldigt söta i ansiktet?
Knappast.
 
Vi var ute på längst ute på Lidingö för att återlämna en nyckel hos svägerskan. Blev inbjudna på middag och insåg att vi inte ville köra hem alla mil eftersom det var sinnessjukt halt på vägarna, snöade väldigt mycket och det var mörkt och sent. Vi beslutade oss för att sova över. Tog ett glas vin och insåg sen att vi bara hade en enda blöja med oss. He he...det ordnar sig konstaterade vi.

Men det var absolut inte därför jag led när jag tittade på underklädesspektaklet, utan för att jag satt och ammade ett barn med dyngsur svampig blöja som jag inte hade några som helst planer på att byta på länge och en 5 åring brevid mig som satt och sa"hon vill jag vara" som ett mantra om och om igen, och jag bara satt där med en Paradisask och ett glas rosevin och sa "mmm hon var fin", lite som en heroinist. Skittrött och lite seg av vinet liksom.

Alltså, en jävligt nerkissad bäbis, bröstmjölk med alkohol i och en flicka som tittar på benrangel som jag dessutom uppmuntrar och konstaterar är fina. (för det var dom ju)

Dagen därpå var det nyårsafton och vi lånade ut Umas bilkudde så hon fick åka på böcker till Gröndal på söndagen.
Jävlar vilken mamma-barn vecka.

Kommentarer
Postat av: Katta Kvack

Kunde varit värre, hon hade kunnat få åka på den gamla blöjan istället för böcker...



2011-01-03 @ 20:44:04
URL: http://kattakvack.se
Postat av: Jenny

Visst kunde det va värre:-) av vad jag sett på dina två äldre döttrar har du lyckats uppfostra dem till superfina tjejer. Brukar undrar hur du gör ibland o hoppas mina ungar blir snälla, artiga o smarta:-)



Så inte tror jag Märta får några men av dyngsur blöja iaf:-) tror att Uma desstom redan glömt de där benranglerna. För att spä på den skeva kvinnobilden var det vi som la en barbi i er brevlåda. Noah viftade med den där o vi tänkte att de får dem i ögonen snart. Anders trodde ni skulle tänka att det var någon galen peddo som lagt den där. Men det var bara vi alltså:-)

2011-01-03 @ 21:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0