Utkast: Juni 16, 2011

Sitter och kollar igenom avsnitt av "fyra bröllop"
Jag tycker att det är ett roligt program. alla bröllop har något sorts tema.

Ett tema som jag känner att jag saknar är ångest.
Ett ångesttema. Det hade blivit bra TV.

Jag har varit på ett riktigt jävla ångestbröllop en gång. Det var så tragiskt, så fult, så mycket ångest.
Som en blandning mellan filmen Tillsammans, Roy Andersson och Filip och Fredrik.

nu vågar jag inte skriva mer för jag vet inte om självaste brudparet läser min blogg. Fast det tror jag inte.

En gammal kompis syrra gifte sig en gång och på det bröllopet åt dom smörgåstårta, och det är inget fel i det(jo lite kanske) men den här "smörgåstårtan" var vetekakor med kaviar mellan och majjo runt om, sen var det gurka och lax på också.

Ett annat bröllop jag hörde om hade dom tacobuffé. Varför gör man så?

På mitt och Jonas bröllop såg menyn ut så här:

Förrätt: gubbröra på kavring med skirat smör(äckligt, jag hatar gubbröra)
Varmrätt. Oxfilé (well, nötkött som var mört så in i helvete)med potatisbakelse, rosévinssky och herr i kuvert
Efterrätt: knäckig äppelkaka med tranbärsgrädde.

Kan tilläggas att det var ett lokalt tema på menyn, i princip all mat kom från bygden. Köttet var från samma djur som betade i hagen vi hade vigsel osv.

Som bröllopstårta hade vi spettekaka. Det var kul eftersom vi gifte oss i Skåne.

Som vickning grillade vi korv och drack pucko.


Kommentarer
Postat av: Katta Kvack

Smörgåstårta LÄTT, men bara om den är god. Tacobuffé - nej! Jag skulle vilja ha korvgubbe, med gammal fin 60-tals vagn och mkt snygg korvgubbe. Gärna avklädd, med massa tatueringar och ett djur under armen.

2011-06-17 @ 08:09:35
URL: http://kattakvack.se
Postat av: Terry

Minns nog korven och puckon bäst. Vi (jag o thor) pratade om det senast i lördags. Mmm...korv...

2011-06-17 @ 09:21:48
Postat av: Kajsa

Kattis, och en positivapa, med en kavaj?



Terry, är ni "still together" ?

2011-06-17 @ 10:19:57
Postat av: Lisa

Slaktade du kreaturen i hagen själv direkt efter vigseln eftersom ni åt dem på festen? Jag vet att jag är irriterande nu, men jag kan inte låta bli. ;)

2011-06-19 @ 00:33:31
URL: http://hurskaviorka.blogg.se/
Postat av: Anonym

ha ha kul

2011-06-21 @ 13:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0