Vikersvik for the win!

Tre dagar i vår lilla underbara stuga. väldigt mycket gräs att klippa. Huset stod liksom på en äng. eller, det stack upp på en äng av smörblommor och timochtej. 3 dagars trimmande och sklippande och gräsmattan är fortfarande inte riktigt klar enligt kaminmannen, klipperimannen.


på bilden ser ni Paloma klippa gräset och jag med Märta i en vagn vi fick av Petter och Johanna, tack petter och Johanna, men visst ser den lite ut som en ranglig rollator?


Vi har utökat tomtem genom att såga ner små granar och enorma sly...slyn? Slyträd? Slyar?
Jag har legat i hängmattan och ammat.
Jag har suttit på bryggan och ammat. Jag har legat i gräset och ammat. Det är väldigt praktiskt att amma när man bor som på 1800-talets mitt.


Vi har lyssnat på Umas pratade. He-la tiden. Hur många ord kan det finnas i en människa? Hur många frågor? Hur många funderingar och förklaringar?



Vi har fiskat, badat( med kläderna efter joggingtur), grillat och lyssnat på grannarnas fantastiska musiksmak. Fredagskvällen var det technoversionerna av dåliga eurotechnolåtar. Typ boten Anna, rythm of the night och Dr Bombay. Som dom spelade på båtstereon.
På lördagen var det den rullstolsbundne(inga värderingar) mannens stereo som spelade " så låt dom sista ljuuuuva åren, bli de bästa i vårt liv..."


Faktiskt en jävligt bra låt!
Precis sån musik som jag gillar. Jag älskar dansbandsmusik. Älskar!

Det är så konstigt, alla som jag är gift med hintar om skilsmässa när jag lyssnar på mina bästa hits.
Dumbommar!
Skilja sig från mig? Bah!

Kommentarer
Postat av: Katta Kvack

Nej, faktum är att vi inte ser vare sig paloma klippa gräset eller den rangliga rullatorn eftersom bilderna är så förkastligt små.

2011-06-06 @ 16:20:26
URL: http://kattakvack.se
Postat av: kajsa

ha ha ha, jag märkte det.

2011-06-06 @ 19:04:52
Postat av: Bellschen

Jag började också fundera på en tur till optikern, men så nej..Men Lasse Stefanz..Hur mycket skilsmässa har ni pratat? Jag brukar linda in det lite "Jag byter ut dig snart.."

2011-06-06 @ 22:17:08
Postat av: Paloma

Asså mamma man ser ingenting på den första bilden...

2011-06-07 @ 21:28:09
Postat av: Vera

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-11 @ 06:56:38
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Har du MSN ????++(publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0